édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.10.10. 14:50 motymoty

Nem értem

Próbálom megérteni, hogy mi fáj az embereknek a népszámlálással kapcsolatban, de nem megy. Tényleg.

Mert az, hogy nem mondom meg a zorbánnak, nem érv. (Mi köze neki ehhez?)
Azt érzem, hogy azok hisztiznek az első sorban, akiknek a fészbúkon be van állítva, hogy ha bemegy a mekkdonaldsba akkor megjelenik az üzenőfalán, hogy just checked in @ Donald bácsi.

De lehet, hogy tévedek.

A feltétlenül hazudni kell elméletnek az okát és célját végképp nem értem.

Kicsit elszomorít, hogy nem fogunk reális képet kapni, pedig milyen érdekes lenne. És az is, hogy mekkora irdatlan nagy sötétség van a fejekben.

Neked fáj? Miért?


Kicsit hülye ez a megoldás, de nem találtam olyam szavazó programot, ahova több kérdést is be lehetne illeszteni. (És sajnos minden válasz után meg kell nyomni a szavazás gombot.)

52 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.10.10. 16:23:25

Micsoda ötlet! Tényleg csak egy szoftver kellene, aminek a segítségével halál részletes képet lehetne alkotni az országról a fészbuk alapján... hogy erre nem gondoltak :(

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.10. 17:53:48

nem az én esetem, ugye nem vagyok magyar állampolgár, de mint olyan azzal fenyegetőznek, hogy "megbüntetnek ha nem adod be=>ezek szerint bizonyítható, hogy TE nem adtad be/te töltötted ki rossz adatokkal => nem titkos.

Másik dolog, a vallási kérdés olyan megfogalmazása (amit én értettem), hogy könnyen válaszolható legyen a valamely vallás. "eh, katolikusnak kereszteltek, na legyen katolikus mit bánom én". Akik ellenérvekkel vannak, azért tiltakoznak, mert az ilyen hozzáállás miatt, egyes egyházak egy csomó pénzt lenyúlnak.

DE... attól a pillanattól kezdve, hogy az embereket nem érdekli valahogy az se kéne érdekelje,hogy mi lesz a következmény.

Amúgy meg per hecc, éppen azért nem tölteném ki rendes adatokkal, hanem abbérációkkal, 15 beszélt nyelv, meg kacsalábon forgó műanyag palota, hogy lássam: beazonosítható volt vagy sem. Na meg azért mert nincs bennem egy fél maréknyi társadalmi felelősség érzés meg utálom a statisztikákat, mert ügyes statisztikus bármit ki tud hozni belőlük. .

Ahogyan szavazni sem megyek és az sem érdekel ki jött ki.... Szóval engem csak az első része érdekelne. N

motymoty 2011.10.10. 17:56:51

@anyuss: Vannak korosztályok akik nem szerepelnek a fészbúkon.

@shhhhhhhhhhhtttt: Első része? Hogy miért fáj?

2011.10.10. 18:14:31

@motymoty: Jó, akkor lehetett volna nyomtatni tízmillió tesco katalógust nagyon kedvezményes bónokkal, ha azon vannak a kérdések akkor az emberek még azt is őszintén beírják h reggel milyen színűt kakiltak.

motymoty 2011.10.10. 18:22:37

@anyuss: Szerintem írj nekik. Hogy tudják, hogy 10 év múlva úgy kell csinálni, hogy az első 5 milló két sportszeletet kap a második 5 millió meg egyet. Csak félő, hogy rögtön 13 millióan lennénk.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.10. 18:24:27

@motymoty: összemostam a dolgokat :D A tiltakozás elején a beazonosításról van szó, majd jön a vallási kérdés. Szóval engem a beazonosíthatóság része fájna a vallási kérdéshez amíg jelezhetném, hogy sehova sem tartozok, addig jól van.

motymoty 2011.10.10. 18:29:36

@shhhhhhhhhhhtttt: Gondolod, hogy ezzel bíbelődnének? Minek? Ha lenne rá kapacitásuk legalább azokat kiszűrték volna már, akik hatan élnek egy minimálbérből. És ez nem derül ki a kérdőívből, ellenben az összes adat a rendelkezésükre áll ehhez.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 18:43:14

Á, már értem! Itt törtem a fejem, milyen népszavazás van kilátásban...
Nem népszámlálást írtál, és ezért baromira nem tudtam megérteni az egész bejegyzést.. :-) (Meg a szerény agykapacitásom miatt :-)
Látom, érdekes lehet a kérdőív..

motymoty 2011.10.10. 18:46:43

@TZ): :D Végre valaki figyel is. A többiek szerintem megszokásból népszámlálást olvastak, én meg megszokásból népszavazást írtam. :)

motymoty 2011.10.10. 18:50:01

@TZ): Amúgy amennyire belelapoztam nem tűnt túl érdekesnek, tényleg. De még nem töltöttem ki. Viszont a linkelt bejegyzés hozzászólásaiban kifogásolt név, személyi szám stb. természetesen nem szerepel benne.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 18:52:27

@motymoty: Látom, javítottad is, törölheted az így értelmetlenné vált kommentemet. :-)

motymoty 2011.10.10. 18:54:25

@TZ): Senkinek nem fog meglepetéseket okozni, hogy kevésbé vagyok tökéletes, úgyhogy nyugodtan maradhat is. És köszönöm, hogy szóltál. Így sokkal jobban néz ki. :D És mennyivel érthetőbb! :)

motymoty 2011.10.10. 18:56:53

@TZ): És ha esetleg nem tudnád értelmezni a kevésbé tökéletes szófordulatot, ne vedd magadra. :D

Kicsit fáradt vagyok, azt hiszem.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 19:05:25

@motymoty: Átolvastam a kérdőíveket. Miért kell ezt annyira túllihegni? Ennyire unatkoztok otthon?
Viszont azt nem értettem, hogy az önkitöltőn kívül még ki van ("Kitöltési segédlet önkitöltőknek"). Az önkielégítőt még érteném..

motymoty 2011.10.10. 19:10:07

@TZ): :D az önkitöltőt ki fogom próbálni segédletestől, ha megvilágosodom majd jelenktezem. Gondolom lehet olyat is választani, hogy segítenek neked kitölteni. Elvégre nem tudhat mindenki írni, olvasni.

Én is pont ezt kérdezem. Hogy miért? Az unalom egy jó ok lehet. Viszont azt nem értem, hogy hogy lehet ennyire unatkozni.

motymoty 2011.10.10. 19:15:06

Közben a kedves informatikusok átállásának köszönhetően még a szavazóbox is eltűnt. Most bizonyára sokkal tehetségtelenebbnek tűnök, mint valójában.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 19:22:25

@motymoty: Sok sikert és örömöt kívánok hozzá!

Az ilyen statisztikák tényleg fontosak. És persze bizonyos csoportok, akik képesek nemcsak kitölteni, hanem a későbbiekben értelmezni is az adatokat, rengeteg fontos információhoz juthatnak. Statisztikai értelemben.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 19:24:30

@motymoty: És ha mégis megakadsz közben, csak szólj a Béládnak, biztos szívesen segít majd neked.. :-)

motymoty 2011.10.10. 19:30:35

@TZ): Segédlet helyett? :)

Szerintem is fontos. Főleg egy ilyen infantilis társadalomban, ahol még az esti mesét is az államtól várjuk. Aztán ha meg házi feladatot kell írni kitör a parasztlázadás.

TZ) · http://dabzmalaysia.blogspot.com/ 2011.10.10. 19:38:22

@motymoty: Vagy azzal együtt, ha úgy hatékonyabb.. :-)

És ne reménykedj érzékelhető változásban belátható időn belül, már ami a társadalmunkat (vagy a világot) illeti.
Nem baj, inkább foglalkozzunk a segédletes önkitöltéssel. :-)

Szöszke1 2011.10.10. 21:12:38

Nekem nem fáj. Az mondjuk zavar, hogy a csapból is az folyt, hogy nem beazonosítható a válaszadó...
Mindegy, gyorsan kitöltöttem, mielőtt krokodilapu megtehette volna, hogy beírja, ő valójában tényleg jedi.

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.10.11. 04:44:06

én azt nem értem, miért kellene fájnia annak, hogy tudnak rólam egy csomó infót, amit nem mellesleg már nagyon sok adatbázis sokféle helyen tartalmaz, és még a legóvatosabbakról is elég rövid idő alatt meg lehet tudni mindent (legóvatosabbak = akik nincsenek nyilvános profillal fb-n).
tényleg nem értem.

jazoli 2011.10.11. 08:43:38

Nem ezen fog múlni az Apeh ellenőrzés. Ettől függetlenül kitöltöm - bár élek a gyanúperrel, hogy rossz kezekbe is kerülnek az adataink. Ez már csak egy ilyen ország. Nekem már eljátszották a bizalmamat - pártfüggetlenül.

motymoty 2011.10.11. 09:00:08

@jazoli: De milyen adatok? Nem töltöttem még ki, de ahogy belenéztem nagyon sok új adatot nem fognak rólam megtudni. Azt, hogy nem ott élek ahova be vagyok jelentve eddig is sejthették a munkahelyem miatt. Nyilván azt is tudják, hogy hány diplomám van. Azt is tudják, hogy milyen vallású vagyok, mivel a nagyapám lelkész. Nem nehéz ezeket kiszámolni. Egyedül azt nem tudhatják, hogy Bélával élek, és hány nyelven beszélek. De ha jól emlékszem az már nem is derül ki, hogy mennyire. Ezen kívül még az lehet új számukra, hogy külföldön éltem, nem pedig itthon kallódtam egy évet.

motymoty 2011.10.11. 09:00:56

@micka: Kár. Pedig te olyan jól meg szoktad tudni magyarázni ezeket a jelenségeket.

motymoty 2011.10.11. 09:03:12

@Szöszke1: A csapból is ez folyt? (Egész jó csapunk lehet. :)) Sok értelme viszont ezek szerint nem volt.
Ha krokodilapu egy jedi, akkor elég nagy biztonságban lehettek, és ez jó.

@TZ): Már régen nem reménykedem. Csak néha kíváncsiskodom.

2011.10.11. 16:32:11

@motymoty: Na kösz. Ettől most olyan ideges lettem h el kell mennem zöldbabot aprítani.

motymoty 2011.10.11. 16:36:36

@anyuss: Bocsánat. Ha finom lesz majd meséld el Béládnak, hogy nekem köszönheti.

szittyazoli 2011.10.11. 18:24:24

én most "otthon" kommenteltem.

BartiMagdolna 2011.10.11. 19:07:24

Azért elég beteg lehetek, ha én a javított változatnál népszavazást olvastam, amit furcsállottam, de a népszámlálásra gondoltam. :P Mi ma adtuk le. Igyekszem nem paranoid lenni és nem gondolok semmi rosszra. Egyébként, tényleg jobb félni mint megijedni? Ha félünk, az elronthatja az egész életet, míg ha megijedünk, az csak pár pillanatig tart, de előtte, meg utána is jól érezhetjük magunkat.

2011.10.11. 21:03:46

@Vegi Manó: Ez így van :) Ráadásul néha fölösleges is.

2011.10.11. 21:10:57

@szittyazoli: Jazoli is így szokta csinálni. Csak ő véletlenül.

Verde Lunaria 2011.10.12. 09:41:19

Egy "hivatalos személy" haverom szerint ezen kérdőív rendes megnevezése: hármas szintű átvilágítás.
Tanultam statisztikát, és egyéb nyalánkságokat. Tudom, hogy lehetne kinyerni a ténylegesen népszámláláshoz szükséges adatokat a rendszerből. Ezen oknál fogva, ez szerintem is átvilágítás.
Én jedi vallásúnak írtam be magam, csak azért, hogy mennyire profik a statisztikusaink. Ki tudják-e szűrni ezt a hibát... Bár... az is lehet, hogy aki a kérdőívek összesítő programját készítette, annak okozok fejtörést.
De tényleg csak ennyit csúsztatttam :D

motymoty 2011.10.12. 09:48:24

@Verde Lunaria: Ha amúgy is ki lehetne nyerni ezeket az adatokat, akkor ez azt jelenti, hogy nem kell nekik semmi olyat megadni amit ne tudnának, nem?

Verde Lunaria 2011.10.12. 10:25:12

@motymoty: az önkormányzatoknál minden ilyen adat megvan.
való igaz, a nem bejelentett lakcímed nem.

DE! Egy jó lekérdezés, néhány FKERES és pár szűrő és az excel csodákra képes... mindent meg lehet tudni, csak túrni kellene kicsit a már meglévő adatbázist.

Verde Lunaria 2011.10.12. 10:27:34

@anyuss: nincs FB-m :) melóhely nem engedi.

Verde Lunaria 2011.10.12. 10:28:49

@anyuss: És készüljenek is fel az ilyen jellegű torzító hatásokra. Elviekben az is a dolguk, hogy az emberi hülyeséget kiszűrjék.

2011.10.12. 10:30:41

@Verde Lunaria: Csak arra utaltam h nem egyedül te vagy ilyen vicces.

2011.10.12. 10:32:01

@Verde Lunaria: Ugyan, tízezer ember nem lehet hülye.

Verde Lunaria 2011.10.12. 10:32:49

@anyuss: :) bízok is benne, hogy azért van pár nem depis, eret nem akarok vagdosni magadon ember kishazánkban.
Ha már amúgy is nagy a k.ki, akkor azért néha nevessünk.
Nem fog ártani senkinek se a jedi vallás, se a repülő spagetti szörny egyház :D

motymoty 2011.10.12. 10:33:57

@Verde Lunaria: Nem értem, hogy az mennyivel lenne jobb vagy rosszabb. Tényleg.

Az emberi hülyeséget nem lehet könnyű kiszűrni. :)

Verde Lunaria 2011.10.12. 10:38:37

@motymoty: ... volt egy stat kérdés még fősulin, amin állt vagy bukott, hogy egyáltalán megírhatod-e a vizsgát. Már nem emlékszem pontosan, hogy mi volt a kérdés, valami olyasmi, hogy 4-en utaznak a haladó csónakban, mi a valószínűsége, hogy valaki mindíg legelöl ül a csónakba. Mindenki kiszámolta, hogy ez milyen baromi egyszerű, majd mindenki megbukott, mert volt egy fiktív ember is a csónakban, aki evezett, ő is kerülhetett előre. Na ezzel az evező emberrel nem számolt senki....

Ezek alapján igenis szűrjék ki a legnagyobb és legritkább hülyeséget is! :D

motymoty 2011.10.12. 11:02:36

@Verde Lunaria: Érdekesek ezek a dolgok. Nagy mennyiségben talán kisebb lehet a torzítás. De így is minden statisztika torz.

Verde Lunaria 2011.10.12. 11:23:08

@motymoty: egyetértek. Nem lehet minden "evező emberre" gondolni. Szerintem képtelenség.

motymoty 2011.10.12. 12:33:16

@Vegi Manó: Szerintem igazad van.

Ugye milyen könnyű összekeverni a kettőt? :D

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 12:40:44

@motymoty: statisztika:
"A klasszikus példa: van hét kolbászunk (70%) és három tojásunk (30%), az összesen 100%. Jön az éhes kutya és megeszik öt kolbászt, marad két kolbász (40%), a tojások száma három – változatlan marad, de részaránya nô (60%). Azt állítani ebbôl, hogy a tojás mennyisége megkétszerezôdött, talán
a kutya tojásokat tojt(?), egyszerûen hamis állítás, pedig a számok erre lehetôséget adnának. Erre a mintára alapozva a következô állítás is hamisnak mondható: van hét kórház (70%) és három orvos (30%), az összesen 100%. A reform következtében megszûnik öt kórház és marad két kórház (40%), így az orvosok száma (három) eszerint a következtében
megkétszerezôdött (60%). (www.elitmed.hu/upload/pdf/mennyi_30-1014.pdf)

ancsat.blogspot.com/2010/05/tojast-rako-kutya.html

motymoty 2011.10.12. 14:21:30

@shhhhhhhhhhhtttt: A statisztikákból természetesen kis ügyességgel sok mindent ki lehet hozni. Ezért van az, hogy pusztán két számból semmilyen következtetést nem érdemes levonni.

motymoty 2011.10.17. 11:00:20

@TZ): Sajnos nem vettem igénybe a segédletes önkitöltést, mert azt hittem nincs rá szükségem, de lehet lett volna, mert visszagondolva 7 általánost írtam be magamnak, pedig csak 6 van. Remélem nem ezen fog múlni a következő generációk jövője. :)

Cserébe véltelenül szavaztam is egyet, úgyhogy én vagyok a második, aki utálja ezt az egészet, legalább itt is sikerült egy kicsit torzítanom.

Mondjuk azt nem tudod, hogy látszik-e a végeredmény, kicsit bugosnak tűnik ez a szavazó.
süti beállítások módosítása