édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.03.01. 13:29 motymoty

A betörőkről

Miután megérkeztünk örömmel vettük tudomásul, hogy az ajtó érintetlen, zárva van. Mikor beléptünk a lakásba, már kezdtek kétségeink támadni, minden fiók kihúzva, szekrényajtó kinyitva, tartalmuk egy része bájos kupacokban a bútordarabok előtt a földön, az nem lehet, hogy ennyire rendetlen lennék, biztosan nem így hagytam el a lakást, kizárt. Mivel amúgy is nehéz lett volna eldönteni, hogy melyik lehetőség jobb, ezért inkább nem foglalkoztunk a kérdéssel, és nem nagyon izgattuk fel magunkat, mivel tavaly Béla születésnapján elvittek már mindent, kivéve a fényképezőgépet, amit ugyan kikészítettek egy székre, de végül ott felejtettek, az viszont nálunk volt, úgyhogy lezártnak tekintettük ezt az ügyet. Nem csak én, hanem  Béla is, aki előbb ment el, ezért még annyira sem tudhatta, hogy mi történhetett, mint én. Még szerencse, hogy elutazás előtt kitakarítottam, mert tudom, hogy szeret tiszta lakásba hazajönni, pedig abban a lakásban egy hét alatt akkor is kosz lesz, ha senki sem teszi be oda a lábát, ami nem is csoda egy olyan helyen, ahol a plafonon lévő pókhálók* akkor is lengedeznek a szélben, amikor minden ablak csukva van. Mindenesetre a takarítás ténye annyira meghatotta, hogy a többit nem firtatta, még a végén belátom, hogy a takarítani kifizetődő.

Hogy tényleg betörtek, az csak tegnap este derült ki, mert egyébként nem tűnt volna el az éves bérletem a maradék 10 szelvénnyel. Márpedig eltűnt, mert tegnap fél éjszaka azt kerestük, ennyi idő alatt pedig még nálunk is meg lehet találni dolgokat.

Büszke voltam magamra tegnap reggel, - el sem tudjátok képzelni mennyire - hogy észrevettem a hónap végét, ráadásul egy ilyen rövid hónapnál, végre nem hagyom, hogy elszálljon felettem az idő, végre egyszer nem én leszek az, aki szégyenkezve könyörög a könyvelésen, hogy hadd maradjon még egy napig nálam a lejárt bérlet, valahogy haza kell jutnom, köszönöm.

Pedig mennyivel jobb lett volna, ha most sem jut eszembe, alhattunk volna éjszaka. De szembe jutott, úgyhogy kerestük, kutattuk nem volt sehol, tehát biztosan csak a betörők vihették el, ki nem dobtam, mániákus kinemdobó vagyok. Béla kidobhatta volna, de állítása szerint mindig körültekintően jár el, ezt el is hiszem neki, mert ez akkor is így volt, amikor a becsomózott, kidobásra ítélt szemetes zsák közepén találtuk meg a csengő mobilját, apám legnagyobb örömére, aki egy csapásra elért mindent, amit egy telefonnal el lehet érni, gondolom azóta sem fogadta akkora üdvrivalágás, röhögés és hálálkodás a telefonhívását. Remélem az élete nem vált emiatt kilátástalanná, talán vannak még egyéb céljai is.

Mire éjfél után ágyba kerültünk szerencsére már túl fáradt voltam ahhoz, hogy reggelig azon gondolkozzam, hogy hogyan fogom a könyvelésnek előadni, hogy a bérletemet idén nem fogják tudni elszámolni.


*még mielőtt valaki azt hinné, hogy rendetlen vagyok, le kell szögeznem, hogy ők megbecsült haszonállatok, ezért lengedezhetnek békével

19 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szittyazoli 2011.03.01. 15:08:41

...mi mindent kitalálsz csak hogy halogathasd az Hollandiai útleírást.

két éve nyáron (déli órákban - kb. 1 órakor) épp hazaérkeztem és itt a gép előtt ültem, (hol máshol ha már egyszer hazaérkeztem) a leveleimet olvasgatva...amikor zörögnek a zárral...csak annyi mintha hazajött volna valaki és bénázna a nyitással. a kutyám üvöltve kirohan, midig azt teszi ha jön valaki...én túlüvöltöm hogy maradjon már az a "hülye" kutya...aztán erre nem jött senki.(na gondolom biztos lent felejtett valamit aki ép hazajött és visszament érte) azzal nyugodtan olvasom az e-maileket tovább.) aztán mikor negyed óra múlva, tényleg hazajött valaki a családomból, és nem tudott a kulcsával bejönni, csak ki kellett mennem az esetet kivizsgálnom, kiderült eltörték a hengerzárat. - a kutyától azóta elnézést kértem...aztán elmentem, zárat , hevederzárat stb...venni. a kutyától azóta elnézést kértem...
a képe itt megtekinthető:
szittyazoli.freeblog.hu/archives/2011/02/27/csipi_es_a_tejfolos_pohar/

szittyazoli 2011.03.01. 15:13:15

biztos azért írtam le kétszer is, hogy a "kutyától elnézést kértem", mert ez kétszer is: a zár vásárlás előtt és után is megtörtént...

2011.03.01. 15:39:18

Amikor minket kirámoltak, nem az anyagi kár fájt legjobban, bár az sem elhanyagolható, hanem az érzés volt iszonyú h a személyes terünkbe, az intim szféránkba behatoltak, h ott matattak a cuccaink között, h soha többé nem érezhetjük igazán biztonságban magunkat... gyűlöltem azokat az embereket, és sokakkal beszéltem azóta akik hasonlóan élték meg a dolgot.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.03.01. 16:04:14

@anyuss: na igen, a biztonság illúziója... mert azelőtt sem és azután sem voltunk vagyunk biztonságban. Csak szeretjük azt hinni és amikor valaki "bemutatja", hogy dehogy, rádöbbenünk mennyire bizonytalan minden. Kell ez az illúzió amúgy, mert pocsék lenne állandó rettegésben élni.

2011.03.01. 16:10:31

@shhhhhhhhhhhtttt: Persze, pont így, köszi! :) És azóta szereltettünk riasztót, de az illúzió nem tért vissza :( ...meg a legjobb számítógépünk sem :)

motymoty 2011.03.01. 18:10:29

Nem gondoltam volna, hogy mindenkihez betörtek már.
Nekem egyébként az illúzió nem szállt el (maximum az első csótánnyal, de megtanultuk ezt is kezelni, és egyébként is csak átutazóban vannak nálunk néha), mindent elvittek, ami számomra fontos és értékes volt, sok év ajándékát, kedves emlékeket. Ezt még egyszer nem tudják elvinni. Persze ha a számítógépemet elvinnék - most, hogy Béla az összes biztonsági vinyót beleheggesztette a gépembe - kicsit morcos lennék. De szerintem itt ilyen nagy dolgokat nem visznek el, még laptopokat is hagytak itt annak idején.

Mondjuk mikor az anyósom felhívott a születésnapomon tavaly, és azzal kezdte, hogy milyen jó, hogy most nem törtek be, elég agresszív lettem...

Pedig még az ajtónkat is szörnyen sajnáltam, büszke voltam arra, hogy a miénk még sértetlen - ez elég ritka errefele. Aztán mikor a főbérlő és Béla kitalálták, hogy kicserélik vasajtóra, akkor nagyon morcos lettem, szerencsére csak a szájuk járt.

motymoty 2011.03.01. 18:12:53

Amúgy meg kiöntöm nektek itt a lelkemet, aztán mindenkit csak a biztonság meg a zár érdekel, meg a kutya, de az, hogy hogyan fogok munkába járni mindenkit hidegen hagy. Pedig még éhen is halhatunk, amilyen rendszerességgel Béla fizetést kap. (Mondjuk ha nem költjük el a pénzünket lakásra, akkor van még pár évünk. Viszont úgy meg nem tudunk megfelelni a nagy társadalmi nyomásnak, mely szerint lakástulajdon, az kell.)

bélla 2011.03.01. 19:26:05

Lásd csak, ki az igaz és jó kommentcimborád.
én fölteszem a kérdést:
- hogy fogol most maj' munkába járni?

bélla 2011.03.01. 19:27:29

...és hogy van ezek uttánna az én maj' nem druszám béla?

motymoty 2011.03.01. 19:40:19

@bélla: Köszönöm bélla, nagyon kedves vagy, tudtam, hogy számíthatok rád! A munkába járást még nem tudom.

Béla meglepően jól viseli a megpróbáltatásokat, még szemrehányást sem tett, lehet végül mégis vannak emberek akik felnőnek. (Aztán lehet, hogy ez csak azért nem szól, mert a zsebéből kikerült ájró itt fekszik a szoba közepén. Meg ha valaki kidobta volt, akkor az nem én voltam.)
Ja és azt mondta, hogy vegyek egy biciklit.

szittyazoli 2011.03.01. 19:55:38

most, hogy kellően meggyászoltuk, motymoty bérletét, bélla is itt hagyta örömkommentjét, és a beutazás is megoldódni látszik akár áttérhetnénk a következő napirendi pontra

mi lesz az úti beszámolóval?

motymoty 2011.03.02. 09:28:51

@szittyazoli: Ez a bélla olyan kedves, tanulhatnál tőle egy kis türelmet, megértést. :)

A zárvásárlás egyébként egy mocsok dolog, tavaly egy kisebb vagyont költöttünk el a zárakra, mert mindet cserélni kellett a betörés miatt, előtte pedig volt amelyik feladta a harcot, reggel négyig vártuk, hogy beengedjen minket a lakatos..

@anyuss: Érdekes mindenki ezt mondja a személyes térről, engem ez sem zavart, mondjuk nem kutattak sokat, talán ezért nem zavar, ruhás szekrényekbe fiókokba nem nyúltak bele.
Inkább az bántott mérhetetlenül, hogy olyan dolgokat is elvittek ami csak nekem volt értékes, és ezért kukába került. :(

2011.03.02. 10:03:59

@motymoty: Nálunk elég rendesen átkutattak mindent és nagyon vicces fickók lehettek, mert pl az óvszereket szétszórták a franciaágyon... És teljesen megértelek mert elvitték az egyik gyerek keresztelőkor kapott arany nyakláncát kis kereszttel, szintén pótolhatatlan :( remélem nem kaptak érte sok pénzt.

motymoty 2011.03.02. 12:56:25

@anyuss: Értem. Ez azért így más, nem irigyellek. Bár lehet inkább ez, mint a kincsecskéim. Kár, hogy nem tartottak előtte közvélemény-kutatást.

hoszszu 2011.03.02. 23:41:59

Izé, ez most nagyon off, csak be szeretném jelenteni, hogy tudok kommentelni, hurrá! :)

motymoty 2011.03.03. 09:21:15

@hoszszu: :D De jó, gratulálok! Becsülöm a kitartásodat.

Hunfalvy Délibáb · http://gurzoklaraeniko.blog.hu 2011.03.03. 11:09:39

A fényképezőgépet megnéztétek? Hátha dokumentálva van rajta a betörés.

motymoty 2011.03.03. 11:19:24

@Hunfalvy Délibáb: Nem volt, ez egy közepesebb (vagyis az átlagosnál valamivel nagyobb) gép, ki sem bontották a tokból, ha unalmukban fényképeztek, akkor a régi, épp eladásra váró kompakt géppel tették, amit aztán el is vittek.

Egyébként a ház bejáratánál van videó kamera(!), de a rendőrség nem nézte meg, mert ők csak a sajátjukat nézik, ami tőlünk két utcányira van, a metró megállónál. (Még jó, hogy végül nem csuktak le minket, nyilván reggel arra mentünk mi is dolgozni, a többi pár ezer emberrel együtt.)
süti beállítások módosítása