édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.03.02. 13:21 motymoty

ÚÚT-LE-ÍRÁS

Házi feladat

Az út hosszú volt és unalmas. Az idő hideg, nagyon. A Hollandiában élő magyaroknál nincs fűtés. Vagy nem fűtenek. Vagy már régen megfagytak. (F)áztam. Sokat. Esett a hó is. Az jobb volt, mint az eső. Főleg azért, mert amikor a hó esett, a rotterdami kikötőt néztük meg. A hajó fedett volt, ezért nem zavart a hó.

Hollandiában sok a szélmalom és a hajó. A szélmalmok közül az egyik elhagyta a fejét. Láttuk ahogy elhagyja a fejét. Nagyon érdekes volt. Nagyon hideg is. De kibírtuk, meg kellett várni, amíg elhagyja a fejét.


Sok hajót láttunk. A fiúk mindig csak hajót akarnak látni, meg kikötőt. Sok kikötőt is láttunk. Hollandiában nagyon sok hal van. Sok halat ettünk. Finom volt, szeretem a halat.
Tulipán is van Hollandiában. De mi nem láttunk. Azt mondják a tulipán tavasszal virágzik. Mi télen voltunk, ezért nem láttunk tulipánt. Béla sok tulipánhagymát vett. Egész nap cipelnie kellett Amsterdamban. De mindig azt mondogatta, hogy úgysem jövünk többet, kell a sok tulipánhagyma, mert örül neki.

A királynőt nem láttam. Szerintem ez felháborító. Londonban eddig még mindig láttam a Bözsit. Az is lehet, hogy láttam a királynőt, csak nem ismerem meg a biciklijét. Aztán az is lehet, hogy ahhoz, hogy lássam, el kellett volna menni Hágába. Mert ott lakik, nem a fővárosban. A fővárosban csak üvöltöző angol turisták vannak, nagyon sokan. Dülöngélnek, és büdös cigit szívnak. Sajnos nem volt időnk elmenni Hágába. Nem értem, hogy a királynő miért lakik falun. Azt mondják az a legnagyobb falu ami létezik. Szerintem akkor sem királynőnek való. Arra gondoltam, ha egy faluból ilyen jól tudják irányítani azt az országot, jobb lenne a magyar parlamentet is áttenni Markotabödögére. Akkor itt is lennének bicikliutak és autópályák, meg nagyjólét, sok kávéval, rabszolgával. Béla azt mondta, hogy ez nem a falu miatt van, hanem a kommunizmus miatt. Nem tudom mi az, állítólag majd csak nyolcadikban fogjuk tanulni. De a hollandoknál nem volt. Nekik akkor biztosan kevesebbet kell tanulniuk. Szerintem ez nem igazságos.

A hollandok nagyon kedvesek voltak. Látták, hogy igaz, hogy nem beszélünk hollandul, de kendő sincs a fejünkön. Ebből gondolhatták, hogy turisták vagyunk. Meg abból is, hogy utolsó nap vettünk 5 kiló sajtot, 3 láda Belga sört, 2 kg kávét, 1 kg kakaót. Volt amit elfelejtettünk. De Béla azt mondta, hogy nem baj, mert úgyis jövünk majd még.

Aztán már sapka sem volt a fejemen. Utolsó nap elhagytam. Nagyon szomorú lettem. A Jézuska hozta. Remélem legközelebb olyan sapkát hoz, ami tovább bírja.


Mióta hazajöttünk nem tudok aludni éjszakánként, olyan meleg van nálunk. Pedig csak 17-19 fok szokott lenni nappal. Éjszaka nem tudom mennyi. Éjszaka alszunk, nem nézzük a hőmérőt.

Jó volt Hollandiában.

16 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.03.02. 14:19:36

Hahahaha :) Érdemes volt annyit tapsolni meg lábdobogni meg skandálni! :) Ez a mai napom fénypontja. Eddig. Majd meglátjuk mi lesz este az én bélámmal.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.03.02. 15:11:39

muhhhhaaahahaha
remélem még sokat fogsz utazni és beszámolsz! Nattyon jó!

szittyazoli 2011.03.02. 23:21:24

na ezt megkaptam. persze én vagyok a hülye...
a francnak kell nekem erősködnöm mindig.

bélla 2011.03.02. 23:26:31

nékem tetszett...az vót a legizgalmassabb rész mikor szélmalomnak leesett a feje...

motymoty 2011.03.03. 09:33:38

@anyuss: @shhhhhhhhhhhtttt: Akkor ötöst kapok? Nagyon izgulok.

@szittyazoli: @bélla: Nem értem, itt van ez a két életerős férfi, aztán ha az egyik á-t mond a másik b-t, én meg döntsem el, hogy hányadán állok a világgal.

(Meg aztán aggódom is értetek.)

2011.03.03. 09:35:56

@motymoty: Nincs osztályzás. Szöveges értékelés van.

Hunfalvy Délibáb · http://gurzoklaraeniko.blog.hu 2011.03.03. 11:02:40

Arról nem írtál semmit, hogy a hollanduosk klumpákban alszanak-e, vagy sem.

motymoty 2011.03.03. 11:06:34

@Hunfalvy Délibáb: Jaj, ne haragudj, ha tudom, hogy ez érdekel biztosan rárontottam volna pár alvó hollandra, így viszont sajnos nem láttam egyet sem, ezért nem tudom.

bélla 2011.03.04. 14:04:14

köszönöm az férfiúi elösmerésem. mintha csak hájjal kenegetődne a májam.

Te motyika drága, mos már másodszor akarom kérdenyi: miért is van, hogy aggódol érettem?

(szittya az engem nem érdeköl - ha gondolod aggóggyá érte is - de én nem tenném. szerintem kár bele az aggódásodér'.)

motymoty 2011.03.04. 14:29:58

@bélla: Beszéltél valami szittya kódexről egyszer, az gyanús volt, aztán az a gondoltatom támadt, hogy nehogy kialakuljon itt valami titkos viszony köztetek, mert az nagyon nem lenne jó, nem menő az ilyesmi.

Szöszke1 2011.03.07. 13:52:58

Ma nem volt túl jó a kedvem... aztán újra elolvastam ezt... :-) A tulipánokról majd kaphatok képeket (a fülbevalók után már bátor vagyok, mi?)??, bármilyen stádiumukban érdekelnek, imádom őket. Hajrá Béla!

motymoty 2011.03.07. 14:05:45

@Szöszke1: Hát szegény tulipánok amilyen állapotban most vannak, szerintem nem akarsz róluk képet. Nem ez a legideálisabb időpont a hagymák cipelésére, szobában tárolásra stb.

Egy részüket Béla már elültette szerencsére. De ha jársz erre szívesen adok, van még.

motymoty 2011.03.07. 14:07:12

@Szöszke1: És sajnálom, hogy nincs jó kedved. :(

Szöszke1 2011.03.07. 21:01:19

Köszi! Mindkettőt. Tulip: már a szándéktól is odáig vagyok :-). Utóbbi meg javult, mert átmenetileg ismét a birtokomban van ama képességem, h le tudom sz@rni a rosszkedv okát. (Ergo még mindig nem dolgozom.)

motymoty 2011.03.08. 10:18:16

@Szöszke1: Szóval ez azt jelenti, hogy nem jársz erre. Kár, pedig biztosan szépek lesznek. (Mondhatnám, hogy majd ha megyek fogorvoshoz, de mindannyian tudjuk, hogy ez képtelenség.:)

Sejtettem, hogy nem dolgozol még, sajnálom.
süti beállítások módosítása