édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.02.01. 13:12 motymoty

A csigáról

Kedves Lásd Mint Lent!

Köszönöm kedves leveledet. Kicsit aggódtam, hogy ilyen hülyeségekkel zaklatlak, mikor amúgy is annyi dolgod van.

A sztori tényleg nagyon vicces és nem is vagyok aggódós fajta, de amikor az embernek csiga kerül a szájába, akkor sok mindent átértékel hirtelen.

És ha már így alakult, akkor mindenképpen megérdemled a teljes történetet.

A csigás történet úgy kezdődött, hogy találtam watercresst, (ami magyarul hol vízi zsázsa, hol vizitorma néven szerepel) nagyon-nagyon szeretem (szerettem eddig) és meg voltam arról győződve, hogy Magyarországon ilyet nem lehet kapni, eddig csak Angliában ettem. Termeszteni is elég bonyolult, franciaerkélyi kultúrákba nehezen beilleszthető. Szóval igazi ritkaság.

Szombaton egyedül voltam otthon este - ami a történet szempontjából csupán azért fontos, mert nem szeretek egyedül enni, ilyenkor inkább odaülök a számítógép elé és bambulás közben adagolom a számba azt, amit előzőleg a kezem ügyébe készítettem. Ebben az esetben  ez a szegény watercress volt némi csilis bab társaságában, nagyon finom volt a kettő együtt, egészen a második falatig roppant elégedett voltam magammal és a világgal. A csiga a harmadik falatban lapult.

Elég rossz érzés volt amikor tudatosult bennem, hogy valami ritka gusztustalan dolog lehet a számban, kiköptem, a számban lévő csilis bab egy részét azért biztos, ami biztos lenyeltem, aztán mivel jobb nem jutott eszembe gyorsan nekiálltam pálinkával öblögetni, amit aztán hihetetlen önkontrollról téve tanubizonyságot kiköptem, aztán kiderült, hogy még sincs bennem annyi önkontroll, és gyorsan ittam egy felest.

Mondhatnám azt is, hogy azért nem mostam meg, mert Angliában ezeket megmosva csomagolják, de az igazsághoz közelebb áll, hogy nem ijedek meg egy kis földtől, nem szeretek vizes leveleszöldségeket fogyasztani, ez a hisztériás növény pedig állítólag amúgy is csak úgy terem meg, ha friss víz csordogál át rajta folyamatosan, a csigára pedig nem számítottam.

Nekem az első gondolatom az volt, hogy a csiga biztosan mérgező, (:D) felhívtam valakit akiről úgy gondoltam, hogy ért hozzá, de kiderült, hogy nem értett, de szerinte szinte kizárt, hogy mérgező, de azért örült annak, hogy bearanyoztam az estéjét. Gondoltam leellenőrzöm az interneten, és ekkor kerültem egy állatorvos honlapjára, aki arról értekezett, hogy ne engedjük a kutyákat és macskákat csigát enni, mert tüdőférgességet okoz. Szép képek is voltak a honlapon. Ezen a ponton tudatosult bennem, hogy nekem igazából állatorvosra van szükségem. (Ki hitte volna.)

És akkor hirtelen felindulásból írtam Neked, amit aztán egy óra múlva meg is bántam, nem tűnt már fontosnak és a választ sem akartam tudni.

De aki kérdez, az viselje el a kérdésre kapott választ.

A csigának is saját története van. Miután kiköptem a nappali közepére kiderült, hogy még él, kicsit talán riadtnak tűnt. Mivel felmerült bennem, hogy esetleg még szükség lehet rá, illetve látni sem bírtam, gyorsan rátettem egy műanyag virágalátétet. Pár óra múlva leellenőriztem, ott kucorgot összegöngyölödve, aztán lefeküdtem aludni.

Vasárnap este jött Béla és kérdezte, hogy hol a csiga, gyorsan meg akartam neki mutatni, de addigra a csiga (ki hitte volna, hogy fel tudja emelni a műanyag virágalátétet) kereket oldott. Ennek különösen örültem, különböző csigainváziókat vizionálva. De hiába kerestem, nem lett meg.

Végül Béla volt aki megtalálta, cimkéket áztattam a mosogatóban, miután leengedte a vizet ott figyelt a tetem. A kis dög végigszelte az egész lakást, de legalább meglett. Viszont most már a kuka alján csücsül, örültem, hogy megvan, nem foglalkoztam vele a továbbiakban.

Szóval a hogy nézett ki kérdésre csak annyit tudok mondani, hogy fekete volt, nem észleltem rajta pöttyöket, se csíkokat, kb 3-4 cm hosszú, a legvastagabb pontján is maximum 0,5 cm széles. Leginkább talán hasonlít, de fogalmam sincs hogy hol kezdődött a recés része, kezdődött-e egyáltalán? Csinos kis fodor biztosan nem volt rajta. Villanyfénynél egyértelműen feketének láttam. Az ízére nem emlékszem.

Kiváló belelélőképességemnek köszönhetően természetesen tegnap este óta nehezebben veszem a levegőt, és kicsit éget a tüdőm belülről (meg kellett várni azt az egy napot míg kifejlődnek..), de egyébként meg vagyok róla győződve, hogy egy kis csiganyalogatástól biztosan nem lett semmi bajom.

Parázni egyébként maximum attól parázom, hogy esetleg el kell mennem orvoshoz, amit amúgy is utálok, és a múltkor sem voltak velem túl barátságosak, mikor azt állítottam, hogy azért fáj a fülem, mert belerepült egy bogár. 

Nagyon kedvesek vagytok, hogy ilyen jót mulattok rajtam / velem és az új és rövid életű háziállatomon, és nagyon köszönöm a kedves szavakat és az érdeklődést, bár nem nagyon tudom, hogy mit lehet így tenni, hogy fogalmam sincs milyen névre hallgatott az állat, lehet el kellett volna neveznem, még mielőtt vízbefulladt.

Esetleg kikukázhatom, de gondolom már kiszáradt és eggyé vált papírzsebkendő koporsójával.

Szép napot kíván Nektek

motymoty, aki még a végén belátja, hogy nem minden esetben hülyeség lemosni dolgokat, mielőtt a szánkba tesszük azokat

28 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fairenc 2011.02.01. 13:45:03

Kedves motymoty,

Vogel Svájci nép gyógyászat című könyvében remek recept olvasható a meztelencsiga szirupról (sajnos a könyv nincs a kezem ügyében, de cukor és alkoholba kell rétegezni). Állítólag minden nyavalyára jó. Ismerőseim - ha betegek - mindig fenyegetem azzal, hogy elkészítem nekik. A hatás frenetikus, a gyógyulás azonnali.

Ismeretlenül is minden szépet: Feri

motymoty 2011.02.01. 14:07:52

@fairenc:

Kedves Feri!

Nem lep meg, hogy eme koktél puszta emlegetésétől mindenki azonnal meggyógyul. Szerintem ezzel halottak is fel lehetne támasztani.

Szöszke1 2011.02.01. 14:08:09

Ha sűrűbben írnál ilyen hosszan, nem kellene esténként azt a hülye hasgépet nyüstölnöm. Mai torna letudva! köszi :-)))))

motymoty 2011.02.01. 14:44:37

@fairenc: Értem már, hogy találtál ide, Te vagy az, akinek a lapját reklámozom a csigámmal. :D

motymoty 2011.02.01. 14:58:17

@Szöszke1: Úgy tűnik valakinek mindenképpen küszködnie kell, innen úgy tűnik sajnos te leszel az, képtelen vagyok ilyen hosszan írni.

Az új taktikám valszínűleg amúgy is az lesz, hogy fél posztokat fogok írni, aztán ha lesz kedvem, vagy igény folytatom. :) Nagyon unom a 250 elkezdett hülyeségemet tárolgatni, tetyegetni.

Szívesen nyüstölném helyetted a hasprést, nekem az összes izmom a hasamba szorult, ami jól hangzik, de nem az, mert a többi helyről hiányzik. Pedig mennyivel jobb ha az embernek a háta izmos, mint a hasa. Egy kocskás has amúgy sem olyan szép egy nőnél. (Persze ha nem lenne kockás a hasam, biztosan erre vágynék.)

fairenc 2011.02.01. 15:01:17

@motymoty: valóban, épp nyitva volt a webstat s meglepődtem, hogy a linkedről jött hozzám valaki. Döntő többségben a Google, Facebook felől, meg a lap.hu oldalakról szoktak.

Aztán elolvastam a bejegyzésed s jót mosolyogtam (tetszett a stílusod).
Sajnos a csigafotó amúgy elég vacak lett (meg úgy azok a zempléniek).
De életem egyetlen kék meztelencsigája volt :) otthon csak szürkék vannak a kertben, meg tavaly azok a rusnya spanyolok (mármint spanyol meztelencsigák) flangáltak.

motymoty 2011.02.01. 15:50:10

@fairenc: Kékkel én sem találkoztam, de nagyon hasonlított az én csigámra, valószínűleg inkább szürke lehetett, de ki tudja.

A spanyol az a gusztustalan sárga agresszor amivel teli van Szigetköz? Brr.

Szöszke1 2011.02.01. 20:23:23

@motymoty: Akkor ezt buktam. Szerintem egyébként minden a hasnál kezdődik (de hát mi mást mondhatna egy szőke...) Bevallom én is azért azt nyüstölöm, mert ott legalább látszik az eredmény (bár kockasága már a múlté, de ezt a két krokodilra fogom, nem a lustaságomra). Annál lejjebb kellene melózni igazán, de az már az "úgyis mindegy" kategória...
Szóval azért még bízom a félig megírt bejegyzéseidben, úgy érzem hasznukat veszem majd :-)
...és még mondja valaki, hogy nincs összefüggés a csigák és a kockahas között...

szittyazoli 2011.02.02. 08:58:01

örülök ennek a "kis" posztnak. ha eddig voltak kétségeim, most-már nincsenek. egy biztos: Te sem vagy normális - nyugodtan tovább barátkozhatok Veled és blogoddal...

tetszik az avatár cinegéd... :) (ez már a "további barátkozás" megnyilvánulása volt)

nálam is vannak ilyenek:
szittyazoli.freeblog.hu/archives/2010/05/24/szarnyasok_az_ablakomban/
(ez meg némi önreklám)

szittyazoli 2011.02.02. 09:04:56

a kígyó pálinka azt hiszem közismert...csiga pálinkáról még nem halottam (fairenc kommentjéig).
bár ahogy meséled ez te megoldottad "belső mixerrel".
a múltkor néztem egy filmet az NG-én, a vietnamiak szinte minden állatból csinálnak bort, ami az üvegbe belefér...még mackóbort is mutattak (a rohadékok).

motymoty 2011.02.02. 10:38:57

@Szöszke1: Ez csak természetes, hogy a krokodilokra kel fogni! Mi más oka lenne?

@szittyazoli: A cinkét nem szabad emlegetni, saját cinkénk volt, majdnem kézből evett, 4 napja nincs meg. :(

Ha valaki látja a cinkénket hozza haza.

De meg se próbáljatok átverni, mert megismerem (és ez most halálosan komoly, annak ellenére, hogy eddig én sem hittem volna el senkinek, hogy meg lehet őket különböztetni).

motymoty 2011.02.02. 10:44:29

@szittyazoli: A maci nem fér bele az üvegbe.

szittyazoli 2011.02.02. 11:16:05

ez benne vót' szegény. na nem egy "kétdekás" üveg volt, és a maci se gryzly (valamilyen helyi, hegyi maci féle - de akkor is medve).

szittyazoli 2011.02.02. 11:36:22

@motymoty: ez igaz lehet...én is jól meg tudom különböztetni a cinegéket. (mondjuk a varjútól, meg hasonlóktól.)

2011.02.02. 12:04:38

@szittyazoli: Azt ugye tudjátok h ha bármikor olyan madarat láttok ami nem cinke, veréb, varjú vagy gólya, illetve elég messzi van, akkor azt kell mondani h "egerészölyv, három éves, tojó".

2011.02.02. 12:14:57

Amúgy meg borzasztó, tegnap vettem jégsalátát és alig mertem megenni.

motymoty 2011.02.02. 13:03:05

@anyusblog: Miért?

Szerintem edd meg nyugodtan, nekem sem lett semmi bajom, a sztori tavalyi. (Na most lebuktam, de mit tegyek, ha még egy levelet is ilyen sokáig tart ide bemásolni.)

Egyébként nem akartam senkit se megijeszteni.

@szittyazoli: Látod mondtam, hogy komoly, aztán mégsem hiszed el (így veszel komolyan, natessék). A széncinkét kell megkülönböztetni a szécinkétől. Az enyémet a többitől. Akik most a gyönyörű madaram helyett fogyasztják a földimogyorót.

2011.02.02. 13:13:30

@motymoty: Mer akkor látják h profi vagy madárból.

motymoty 2011.02.02. 13:18:32

@anyusblog: Már azt hittem szerencsét hoz, mint a kéményseprő.

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.02.02. 14:22:28

élmény lehet veled levelezni...:-)) köszi, nagyon megnevettettél.

2011.02.02. 14:23:22

Höhö azt nem tudom. De biztosan nincs az országban ötszáz embernél több, aki meg tudja mondani egy messzeségben ködlő madárról h nem egerészölyv. Hacsak nem kelepel.

motymoty 2011.02.02. 14:37:27

@micka: Ó ez egy olyan dolog, amit csak türelmeseknek és hosszú életűeknek ajánlanék, tragikus levélíró vagyok. :)

@anyusblog: Az az ötszáz bizonyára szerencsés, hogy ilyeneket tud.

2011.02.02. 14:48:04

@motymoty: Nem vagyok köztük.

szittyazoli 2011.02.02. 23:21:20

@anyuss: ...a madár ismerettel kapcsolatban:

Pistikét elviszi az apukája az állatkertbe. Kicsit produkálni akarja a gyerek hatalmas nagy eszét ezért… odaviszi az oroszlán ketrecéhez és jó hangosan megkérdezi:
- Na Pityu, milyen állat ez?
- ???? Haáát – pislog egy darabig aztán boldogan kivágja - SASmadár.
Na bumm! Égés. Gyorsan elosonnak onnan a gyerekkel, meg sem állnak az elefántig. Gondolja: na most kiköszörüljük a csorbát. ..még mindig elég hangosan megkérdezi:
- Na Pityu ezt az állatot már biztos ismered? Milyen állat is ez?
- Haáát, SASmadár.
(Égés, osonás.)
Aztán ezt még eljátszák a majomnál, zsiráfnál, krokodilnál és így tovább. A válasz mindig ugyanaz : SASmadár. Délutánra az apa lelke romokban hever, nagyon kéne már egy iciri-piciri sikerélmény. Szerencsére jön is az isteni szikra, a nagy ötlet…fogja a gyereket meg sem áll a madár házig, és lecövekelnek a rétisas ketrecénél. Megvárják még jó sokan összefutnak, aztán:
- Kisfiam, ezt már biztos fogod tudni. Naaa milyen állat ez ?
- ??? Bocsi apa…ezt az’eggyet sajna nem ismerem.

szittyazoli 2011.02.02. 23:28:25

@motymoty: ...mondtam hogy mindig komolyan veszlek. nagyon szeretem a madarakat. elég sokat ismerek is.
épp mostanában mondtam egy havernak ha én nagyon gazdag leszek, nem dolgozom, faragni fogok egész nap,csak a magam örömére és csak madarakat fogok fényképezni.(lehetőleg repülés közben - mert a földön járva nem kihívás).

elég komoly voltam?

2011.02.03. 07:58:53

@szittyazoli: Höhö :)
A párommal egy éve vitatkozunk azon h tényleg sast láttam-e amikor egyszer éjszaka autóztunk hazafelé. Hiába mondom neki h nem lehetett egerészölyv olyan baromi nagy volt :)

2011.02.03. 08:00:35

@anyuss: Na jó, nem éjszaka volt hanem inkább szürkületkor... szóval nem is bagoly volt.

motymoty 2011.02.03. 09:12:13

@szittyazoli: Nagyon komoly. :)

A ha én nagyon gazdag leszek opcióra szerintem mindenkinek van forgatókönyve. :D

Azért néha majd fényképezz mást is, nem árt az sem.
süti beállítások módosítása