édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.03.17. 09:22 motymoty

Reggeli erőltetett

Mivel tegnap legnagyobb igyekezetünk ellenére sem sikerült blogkörökön belül megoldani az atomhulladék kérdést és az atomerőművek biztonságossá tételét, ezért mindenkit csak arra tudok biztatni, hogy fogyasszon kevesebb áramot, sok kicsi sokra megy alapon.

Van nékem egy kedves Miska kancsóm, ami nem csak azért jó, mert villamosenergia felhasználása nélkül készült, hanem azért is, mert vannak neki gyermekei is, szám szerint hatan, édes kis hasas jószágok. Eredeti funkciójukat tekintve pálinkás kupicák, de gömbölyű pocakjuk tojás tartására is tökéletes, ezért belőlük fogyasztjuk a betévő lágytojásunkat. A spórolás elsősorban nem itt kezdődik, hanem ott, hogy a tojás elfogyasztása előtt iszunk belőle egy kis pálinkát, így két használat után kerül csak bele a mosogatógépbe, ezzel nem csupán energiát spórolunk, hanem vizet is.

Ti mit tesztek a környezetünkért?

26 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.03.17. 09:57:26

:) Ez nagyszerű ötlet, de milyen a pálinkaízű lágytojás?
Régebben mindig kihúztam az éppen nem használt mobiltöltőket a konnektorból, csak amikor a párom már sokadszor indult munkába fel nem töltött telefonnal és kevésbé jókedvűen, megfogadtam h ezt többé nem teszem.

motymoty 2011.03.17. 10:07:40

@anyuss: Nem lesz pálinka íze. A tojás héjjastól kerül a kupicába, pont úgy mint egy tojástartóba. :) (Egyébként pedig természetesen kinyalogatjuk.:))

2011.03.17. 10:13:56

@motymoty: Gondolhattam volna. Mindkettőt :)

motymoty 2011.03.17. 10:19:08

@anyuss: :)

(Majd igyekszem lefényképezni, még mielőtt jönne Szöszke reklamálni. Mondjuk ez még sosem sikerült.:)

2011.03.17. 10:48:39

Sajnos a lágytojást én nem tudom civilizált módon enni, megfőzök hármat-négyet, kikaparom valami nagy bögrébe és összekeverem sóval meg borssal... :( hát nem szép.

Szöszke1 2011.03.17. 12:59:27

Szöszke kivételesen nem reklamál; nincs ereje. Az utóbbi időben minden idejét / energiáját felesleges(nek vélt) parázással ill. összeesküvés elméletek gyártásával tölti, mert - ugyan ő sem érti hogyhogy ilyen hirtelen, de - holnap interjúúúúúra megy. Ha esetleg pénteken 10.30-kor véletlenül eszedbe jutok, gondolj már rám, hátha ez is hozzásegít, hogy megtarthassam a - még meg sem kapott - állásomat. Köszönöm!!!!

motymoty 2011.03.17. 13:09:25

@Szöszke1: Juj, szegény Szöszke, ne aggódj, ne parázz, minden rendben lesz holnap 10:30-kor, de még holnapután, sőt jövő héten is!

motymoty 2011.03.17. 18:16:22

@Szöszke1: Elfelejtettem mondani, hogy a drukkolásért cserébe azonnali tájékoztatás jár!

Ügyes leszel, ne aggódj!

motymoty 2011.03.17. 18:17:26

@anyuss: Nagyapámnál ettem így a lágytojást, pohárban, még kenyeret is tunkoltam bele, teljesen más úgy az íze, nagyon szerettem.

2011.03.18. 06:51:06

Hát, nem sok energiatakarékossági hozzászólás érkezett :( pedig azt reméltem h jobbnál jobb ötletekkel áll elő mindeni...

motymoty 2011.03.18. 13:12:26

@anyuss: Hát nem, pedig arra azért számítottam, hogy legalább valaki felveti, hogy fürödjünk másnaponta, mert az milyen takarékos. :)

Esetleg elkezdheted hátha más is kedvet kap.

Kifejteni most nekem sincs kedvem, de ez még változhat. :)

2011.03.18. 13:16:23

@motymoty: Sajnos szégyellem magam a hatszáz literes (meg a többi kisebb) akvárium miatt, igaz h nem az én hobbim, de akkor is zabálja a vizet meg az áramot... ja és a számítógépek... és eldobható pelust használtam az összes gyerekkel... :(

Szöszke1 2011.03.18. 13:36:46

Az azonnali tájékoztatás természetes, így itt is vok. Ha nincs ellene kifogásod, megtartanálak kabalának (ezzel mindent el is mondtam), persze ehhez még az ígéreteidnek is teljesülniük kell. Az ugyan némi szomorúsággal tölt el, h kiderült a leendő kollégámról és főnökömről, hogy nincs humorérzékük. Nehéz lesz így. Hamarosan jelentkeznek, hogy engem akarnak-e...

motymoty 2011.03.18. 13:42:15

@Szöszke1: Huh micsoda feltételek. Minden ígéret teljesül (soha nem ígérek olyat amit ne állna szándékomban betartani, illetve ne tudnám teljesíteni) csak kivárni nehéz. :)

Humorérzék nélül nagyon nehéz. :( Lehet, hogy van nekik, csak még titkolják?

Remélem, hogy hamarosan jelentkeznek, nem úgy, mint eddig.

És gratulálok. :)

Szöszke1 2011.03.18. 13:44:03

@motymoty: a bőrgyógyászom szerint a bőrünknek a heti 2-3 fürdés lenne jó. Tiszta vízzel persze. Ez már akkor kettő. De! Ki akarom próbálni ezt a mosógolyós dolgot, akkor mosószer sem kell...azt hiszem rendelek is egyet. Éjszakára főkapcsoló kikapcsolós vagyok, s 26-án este és is majd gyertyázok itthon. Egyébként is ha fürdök, sokszor így teszek. Az számít, h nem kérek a tecsóba (a kakasosban sem) zacsit? Ha gondolkodnék, még egy csomó dolog eszembe jutna. De megkíméllek...

Szöszke1 2011.03.18. 13:44:33

@motymoty: Köszönöm! Köszönöm! :-)))))))

motymoty 2011.03.18. 13:56:21

@Szöszke1: A mosógolyós engem is érdekel, de valahogy nem vettem a fáradtságot, és Béla sincs oda az ötlettől -márpedig ami a mosást illeti nem nagyon van beleszólásom-, persze ha nagyon erősködnék lehet kipróbálnánk. Zacskót kérni nem szép dolog, nem szoktam én sem, mondjuk nem nagyon járok kitudjamilyen tecsókba (a kakasost nem vágom:)), az tecsós tecsós könyörtelenül szétesik egy idő után, tényleg lebomlós, ezért sem szeretem, mert egyszer használatos, de ha abból indulunk ki, hogy mások sok zacsit fogyasztanak, akkor jó, hogy ilyen.

motymoty 2011.03.18. 13:58:19

@Szöszke1: Ez a fürdés dolog nekem nagyon furi, nem bírnám, főleg nem tiszta vízzel. Szerintem az energiafogyasztásnak egyébként egy sarkalatos pontja - vagy csak nekem vesszőparipám? :D - a különböző tisztálkodószeres flakon, borotvahabos rettenet stb.

motymoty 2011.03.18. 14:02:52

@anyuss: Ha nem a te hobbid, akkor ne szégyelld magadat! A számítógép tényleg gáz, mondjuk Béla minden egyes alkatrész megvásárlása előtt összehasonlítja őket ár-érték-fogyasztás alapján. :D Ettől függetlenül persze sokkal jobb lenne, ha kockulás helyett mókuskereket hajtanánk, vagy esetleg elhúznék végre takarítani, de jaj, ó borzalom, a porszívó többet fogyaszt, inkább maradok.

2011.03.18. 14:04:41

Mosógolyóm nincs, de az előírt mosószermennyiségnek kb a harmadát használom, de talán ennyit se kellene, mert egyszer elfelejtettem belerakni és ugyanolyan tiszták lettek a ruhák :)

Szöszke1 2011.03.18. 14:05:01

@motymoty: hát igen, ami a bőrünknek jó, nem biztos,h nekünk is. Én sem vok híve a tiszta víznek, nem hiszem, hogy pl. a koszt lemossa, vagy hogy pl. izzadékony embereknél másról ne is beszéljünk... szóval ezt én sem gyakorlom. (itt falun az Auchan-t nevezik "kakasos tecsó"-nak, ami zacsi szinten azért számít, mert ott ugye alapból ők pakolnak neked zacsiba...).

motymoty 2011.03.18. 14:07:59

@Szöszke1: Egyébként azt utálom mikor mondom, hogy nem kell zacskó, aztán még ő van megsértve. (Mosménem?)

2011.03.18. 14:16:35

Gyertyát gyakran használtunk bélámmal kezdetben, most már nem... nem könnyű baba mellett romantikázni :)

motymoty 2011.03.18. 14:18:20

@anyuss: Hát igen, házat felgyújtani se nem romantikus se nem gazdaságos. :)
süti beállítások módosítása