édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.10.12. 14:08 motymoty

Hova lettetek?

Mivel a freeblogot elnyelte a föld, és nem szeretném, ha valakinek a torkán akadna a szó, mert az komoly egészségügyi kockázatokat is rejthet magában, ezért mindenki leírhatja ide, ha szeretné, hogy milyen bejegyzésekről maradtunk ma le.

43 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.10.12. 14:50:36

Nekem is hiányoznak. És egyáltalán: mi van a freeblog-gal?? :( Tudja valaki?

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:01:42

hát valami bibi csúszott be... megtörténik. Majd kijavítják. Ha nem akkor költözni kell valahova :)

motymoty 2011.10.12. 15:02:51

@shhhhhhhhhhhtttt: elég hosszú bibi. De legalább te már meglettél. :)

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:12:41

én arról írtam volna, hogy az itteni népszámlálásból hogyan fogok kimaradni, és miért LEHETETLEN az államnak megbüntetnie...avagy honnan tudná meg, hogy ha nem adtam be ott, akkor beadtam e máshol?

mert mi itt vagyunk, falun, "ideiglenesen", semmiféle papír nincs róla. A cityben vagyunk bejelentve. De az igazat válaszolva, több mint 12 hónapja, itt vagyunk. Ha jönnek a citybe, megmondom, hogy falun számoltak be... ha jönnek falura, megmondom, hogy a városon. Mivel nem kérhetnek személyi azonosító adatot!!!!, nem tudhatják, hogy KI nem számoltatta be magát. => HAZUDNAK de nagyon, amikor a hatalmas büntetésekkel dobálóznak. => nem érzek semmit, hogy bármit is bevalljak, attól a perctől kezdve, hogy ők hazugsággal indítanak. Nem azért fogok még csak azért se megnépszámlálódni, mert jaj ki tudja miféle adatokat tudnak meg rólam. Nem érdekel... hanem azért, mert néphülyítésről van szó. Azért mert a híradó bármi ökörséget mond, azt a tömegek elhiszik... És azért mert fenyegetőznek.

2011.10.12. 15:17:27

@shhhhhhhhhhhtttt: Nem fenyegetőznek, csak közlik a tényt h ha nem töltöd ki az szabálysértés, ami elvileg büntethető. De azt is hallhattad h már tíz éve is szabálysértésnek számított és akkor sem büntettek meg senkit.

motymoty 2011.10.12. 15:20:53

@shhhhhhhhhhhtttt: Javíthatatlan vagy. :D

Írtad múltkor, hogy rossz esetben előfordulhat, hogy a testvéred román intézetbe kerülhet egyszer, és azáltal, hogy nem töltöd ki, és kevesebb magyar lesz, nem gondolod-e, hogy esetleg őt, vagy a szüleidet ezzel hátrányos helyzetbe hozhatod?
Tudom, hogy egy fecske nem csinál nyarat, de sok kicsi sokra megy.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:25:30

@anyuss: de anyus, itt fenyegetőznek (románia). Sőt már olyan hírek terjengenek, hogy a külföldre ment rokonok SZEMÉLYI SZÁMÁT fel kell írni a papírra. Ez meg személyiségi jogokat sért már, mert nem a népszámlálás a célja. Másik érdekes, hogy személyit NEM KELL bemutatni, nem kérheti az aki népszámol el a személyimet ellenőrzésre! Tehát ha a törvény azt mondja, hogy NEM KÉRHETI el, akkor semmiféle bizonyítékuk nincs, hogy NEM töltöttem ki.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:42:59

@motymoty: nem gondolom. Mert ahogy mondod: egy fecske nem csinál tavaszt, sok sok fecske sem. Neki akkor és csakis akkor lesz rendes gondozása öreg korára, ha nekem sikerül sok pénzt szereznem és fizetnem a gondozását. Ha nem, akkor peche van. Szomorú, de ez az igazság.

motymoty 2011.10.12. 15:45:54

@shhhhhhhhhhhtttt: Sok fecske csinálhat. Engem igazából az zavarna, hogy úgy érezném a helyedben, hogy nem tettem meg mindent. Mert még ha kicsi is az esély, akkor is jobb úgy élni, hogy leggalább a minimálisat megpróbálja az ember.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:54:59

@motymoty: te nem érezhetsz az én helyemben :D ahogyan én sem érezhetek a más helyében. Ebből következik, hogy én biza úgy érzem meg teszek és meg fogok tenni minden TŐLEM telhetőt. Te meg másképp éreznéd, hogy megtennél minden TŐLED telhetőt. És ez így jó.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.12. 15:56:51

@motymoty: ja én nem a minimálisat próbálom. Hanem maximálisat: hogy biztosíthassam neki a gondozást, akkor is ha az állam nagy ívben leszarja. Lehet nem fog sikerülni nekem, de akkor majd jut a minimális, az állami gondozás.

motymoty 2011.10.12. 16:01:44

@shhhhhhhhhhhtttt: A minimálisat nem úgy értettem, hanem, hogy azt is megpróbálni aminek a minimálisnál is kisebb esélye van esetleg. Hangyapöcs, vagy hogy szokták mondani.

Éa a helyedbent is hülyén fogalmaztam meg, ebben tökéletesen igazad van, arra gondoltam, hogy hasonló helyzetben. És persze tudom azt is, hogy nincs hasonló helyzet sem.

BartiMagdolna 2011.10.12. 17:20:09

:) Igen, visszajöttünk. :P Rossz pénz nem vész el.

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.10.13. 05:55:29

@shhhhhhhhhhhtttt: ki fenyeget és hol?

tényleg nem értem ezt az egészet. elvárjuk, hogy legyen jól működő állam, gazdaság, társadalom, oktatás, egészségügy, mindenféle, de amikor nekünk apró pici pontoknak van bármiféle kötelezettségfélénk, pl. hagyjuk hogy megszámoljanak, meg bekerüljünk abba a statisztikába hogy hány magyar, hány beteg, hány lány akkor az alól már mindenféle dolgokkal kibújunk. én nagyon szeretném ha reális kép alakulna ki arról hogy pl hány magyar él erdélyben, hány ember van akihez nem jut el semmiféle szociális szolgáltatás, stb. na mindegy, ez csak zárójel volt:-)

tegnap zárt szobákról lett volna szó a freeblogon, most meg nemsokára buszos élményekről lesz szó. ismét.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 06:48:58

@micka: itt mindent azzal kezdenek, hogy fenyegetőznek.

Amúgy meg egyáltalán nem várok el semmit. Valahogy attól a pillanattól kezdve, hogy ideiglenesen vagyok még itt, és azt sem sokáig, nekem már minden elvárásom elsorvadt azzal, hogy itt azt a lemaradt 100-150 évet valaha be lehetne pótolni. Lévén, hogy egy életem van, arra se időm, se energiám, se kedvem nincs, hogy bármit is megmozgassak már itt. Sokáig igyekeztem eleget tenni a kötelezettségeimnek, de semmire nem mentem vele. 5 évig voltam alkalmazott, 5 évig saját céggel próbálkoztam. Ezalatt az idő alatt rendesen fizettem az adókat meg egyéb járadékokat. Mikor utolsó évben nagyon összezavarodott minden, nem részletezem, de egy munkanélküli segélyre kiírtam volna magam, mert kenyérre sem jutott... akkor kiderült, hogy 10 év befizetett járulékok után nekem biza SEMMI sem jár, mert utolsó évben csak részmunkaidősként voltam bejelentve. Nyilvánvaló azért mert egyre rosszabbul mentek a dolgok... Szóval egy idő után letettem MINDENT ami ezzel az országgal jár. És azóta köszönöm szépen de nem érdekel. Se szavazás, se népszámlálás se semmi. Csak az érdekel, hogy minél hamarabb elmenjek innen. Oda, ahol a mezőgazdaság nem azt jelenti, hogy lovacska húzza az ekét, és szekérrel szállítják be a terményt, ahol ha fizetsz, cserébe ez meg az jár, nem sok, de valami, ahol az autópálya díjat létező autópályára szedik. Ahol a mindennapi szarokkal békémet hagynak. Nem hiszem, hogy ott a paradicsom van, ellenben azt látom, hogy egy takarító nő, meg egy szakács képes nevelni egy gyereket, fizetni egy lakás részletet, 2 kocsit fenntartani, nem túlóráznak naponta, minden héten a szabadnapon elmennek valahova tekeregni, a hűtőjük nem kong és vásárláskor nem szórja a pénzt, de a garast sem veri a fogához...

Itt (családban) egy asszisztensnő és egy mérnők, nem képes a kocsi biztosítását, útadóját kifizetni, ezért nem járnak vele, egy gyereket nevelnek, akit 4 nagyszülő segít, nincs lakás részletük, a hűtőjük kong, az asszony állandóan túlórázik és éjszakázik a férj meg 300kmre van hetekig. A pénzük nem elég semmire... És ők lelkiismeretes tagjai a társadalomnak.

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.10.13. 07:18:32

@shhhhhhhhhhhtttt: én is romániában élek, szóval tudom mi a helyzet. tapasztalom.
de azt is tudom hogy önmaguktól a dolgok nem javulnak meg, mert az életben csak nagyon kicsi csodák vannak.
és tényleg nem vitatkozni szeretnék, főlek nem itt motyi blogjában, csak ha már nagyon anyagias akarok lenni, akkor kiszámolnám mennyibe kerültem én eddig az államnak (oktatás, egészségügy, stb) és mennyit fizettem ezért. nem hiszem, hogy arányos lenne.
biztosan nem volt könnyű döntés az sem, hogy elmenj, mert az alacsony életszínvonal ellenére azért itt vannak a barátaid, családod, azok, akik értik mit beszélsz ha azt mondod szukk és miccs.
na, ne haragudj hogy itt okoskodom. biztosan azért van mert egyszer volt nagyon sok pénzem, de akkor éppen depressziós voltam.:-)

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 08:07:00

@micka: engem az készít ki, hogy fizetni akarok sorba kell állnom. Papírt beadni, sorba kell állnom. Hibás vagyok azért mert létezem. Bűnösnek kezelnek. És nem hiszem, hogy olyan sokba kerültem volna az államnak. Beteg nem voltam, kórházban csak látogatóba, a suliba a tankönyvek háromnegyedét megvettük, mert másképp nem jutott, a szüleim meg adót fizettek és biza ők etettek nem az állam. Fizetett egyetemet végeztem. Szóval nem látom a nagy költséget velem :D Tíz évet ledolgoztam az állam bácsinak. Kicsit sem érzem, hogy bármivel is tartoznék.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 08:08:50

@micka: amúgy meg motyi hívott ide homokozni, sört nem adott mellé, tehát más választás nincs mind az eszet osztani :D

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.10.13. 08:35:59

@shhhhhhhhhhhtttt: nem megyek bele abba, hogy az egészségügy fenttartása nem csak a kórházi kezelésekből áll, és a tanügy nemcsak a tankönyvek, és az adók mekkora összegek stb.
a sorbanállásért és az ezzel kapcsolatos érzéseidért miért az állam a felelős? ezt még magyarázd meg nekem kérlek, mert nem értem.
tényleg nem akarok vitatkozni.

csak remélni tudom, ha elmész akkor megtalálod a helyed ott, és előbbutóbb visszajösz és más pozícióból tudsz majd tenni azért hogy itt is más legyen kicsit a világ.

motymoty 2011.10.13. 08:43:57

@shhhhhhhhhhhtttt: @micka: Jaj lányok, bocs a sörért, ilyenkor reggel csak kávé van még nálam.

motymoty 2011.10.13. 08:48:51

@micka: Engem legkevésbé sem zavar ha itt homokoztok. Csak sör nincs mióta leszedték a karikámat. :)

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 08:52:00

mert az állami hivatalok nagy részében levő sorban állásokra gondoltam. Adóhivatal, munkaügy, nyugdíjosztály (apum miatt) stb., személyi felújítása, kocsi aktáinak a rendezése, cégügyekre nem is akarok gondolni, jó, hogy megszabadultam az egésztől. Nem a forradalom előtti tejsorra gondoltam.

Még miből áll az én egészségügyi költségem? az a 2 oltás amit kaptam a suli idején? Meg jaj, megmérték a súlyom, magasságom. Mivel arról volt szó, hogy mennyit költött az állam, az én esetemben biza ez nem releváns. Tehát nincs miért úgymond bűntudatom legyen. Amibe kerültem garantáltam visszafizettem már. Valószínűleg többször.

Ha megtalálom a ott helyemet biztos, hogy nem jövök vissza. Az csak a legrosszabb esetben fog megtörténni. Ha ott nagyon nem megy.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 08:54:05

@micka: vitázni meg szerintem jó. Veszekedni felesleges, de a vita az sokszor építő jellegű és fontos.

@motymoty: na most az eccer megbocsájtjuk a sört, mert reggel van.

motymoty 2011.10.13. 09:01:21

@shhhhhhhhhhhtttt: Hú. Megnyugodtam. Pedig már nagyon aggódtam.

2011.10.13. 09:09:29

@shhhhhhhhhhhtttt: A rohammentőket meg az intenzív osztályt pl fenn kell tartani addig is amíg nincs szükséged rá h meglegyenek ha esetleg kell. (Soha ne kelljen!!)

szittyazoli 2011.10.13. 10:45:29

én nem posztoltam volna semmit, mert nettávolban voltam. voltam.(de már tegnap előtt este is is kidobált az admin. alig tudtam éjfél felé egy egy rövidet válaszkommentelni.

jazoli 2011.10.13. 12:51:32

Én is épp egy csomót akartam írni...

motymoty 2011.10.13. 12:55:19

@jazoli: :D Nagyon sajnáljuk, hogy lemaradtunk róla. :(

2011.10.13. 13:47:15

@jazoli: Gondolom már elmúlt.

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.10.13. 14:55:32

@anyuss: ebben van valami, DE az állam a népről irdatlan mennyiségű pénzt zsebel le. Ott van a jövedelem adó, aztán minden fizetés után kb még egy annyit befizetnek az államkasszába a cég meg az alkalmazott közösen mindenféle járadék néven. Minden egyes eladott termék után, meg szolgáltatás után az államnak jár az áfa, jár adó a kocsira, jár adó a házra, telekre. Vannak mindenféle luxusadók. Adózzák a dohányosokat, adózzák az alkoholt. Külön még n+1 adó és járadék befizetése van. A benzinnek a háromnegyede adó. Mellé meg ott van a külön útadó. Minden egyes személyi papír intézésekor a maga az állampolgár fizet mindent. A személyit, a jogosítványt, az esküvőt. Ház adás vételekor megint leszednek egy réteget. Engedélyek megadásakor megint hatalmas összegeket fizet ki az ember, mindenféle járadék címen. Egy tulajdon bizonyító papírért is fizet. Ez meg korántsem teljes felsorolás. Mert van még vám és importra fizetendő összegek, taxisok adói, hotelek adói stb stb.
Borzasztó összegekről van szó, aminek nagy része valahol elvész. Mert itt semmire nincs pénz. Hogy van ez? Értem én, hogy az infrastruktúrát karban kell(ene) tartani és az sok pénz, de akkor miért nem tartják karban ezeket a dolgokat? A kórházak, iskolák jó része romban, zárják be őket sorra, az egészségügyben dolgozok aprópénzért dolgoznak, a tanárok úgyszintén éhbérért. Sima fájdalom csillapító nincs és az injekciós tűt is megeshet, hogy te kell megvegyed...Ha kezelést is akarsz, és járna is neked ingyen, elküldenek a fizetett klinikára... mert "nincs pénz". Persze fogjuk rá, hogy kell nyugdíjra, meg ilyen olyan segélyekre de ez még mindig csak egy része annak amit beszednek. Máshol is ugyanígy működik, mégis ezekre a dolgokra valahonnan kerül pénz. Honnan? Hogy oldják meg ott? Mert a minimálisat valahogy megoldják.

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.10.13. 15:30:45

@shhhhhhhhhhhtttt:
ezt találtam első körben államháztartás témakörben: hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81llamh%C3%A1ztart%C3%A1s

ha pedig románia gazdasági helyzetével szeretnél tisztában lenni, akkor www.zf.ro

mellesleg Románia adósbesorolását idén nyáron a Fitch javította. ellentétben sok más országéval, akiket leminősítettek.

2011.10.13. 15:37:35

@shhhhhhhhhhhtttt: Nem ismerem a romániai körülményeket, de az állam mindenütt úgy működik h beszedik az adókat és járulékokat, aztán ebből építik és fenntartják a kórházakat, iskolákat, utakat, hadsereget, fizetik az állami alkalmazottakat, a nyugdíjakat és egyéb ellátásokat, beszerzik a szükséges eszközöket, valamilyen szintű szociális hálót működtetnek, meg persze a bürokráciát. Finanszírozzák a tömegközlekedést, a postát, támogatják a kultúrát, vagy éppen a kisvállalkozásokat stb. Az adó- és járulékrendszerről, tehát a bevételi oldalról, és a kiadásokról, vagyis h mire mennyit költsön az állam, örök vita folyik. (Igazából erről kellene szólnia a választásoknak is, nem pedig egymás sárba döngöléséről.) Van, ahol ügyesebben oldják meg, van ahol rosszabbul, mert jelentős a korrupció, elfolynak a pénzek, vagy egyszerűen csak aránytalan a dolog. Amíg az ember tökéletlen (márpedig előreláthatóan az marad), addig az állam sem fog tökéletesen működni.

2011.10.13. 15:38:37

@micka: Na tessék, hiába erőlködtem :D

motymoty 2011.10.13. 15:58:11

@anyuss: És akkor én se leszek soha tökéletes? Elkeserítő.

@shhhhhhhhhhhtttt: Azt olvastam (lehet rosszul), hogy az útadó egy évre 28 euró. Azt is olvastam, hogy Romániában 5,3 millió autó van.

Itt pedig egy szösszenet arról, hogy mennyibe kerül(het) 1 km autópálya, hozzávetőlegesen. (nincs kedvem megbízhatóbb és frissebb linket keresni) vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert

Ha ezt mind összeszámolod és beleveszed azt is, hogy a régi utakat is állandóan foltozni kell akkor elég egyértelműen kiderül, hogy ez mire elég.

2011.10.13. 15:59:19

@motymoty: Bizony. Még te sem. De Bélád nagyon közel áll hozzá.

motymoty 2011.10.13. 16:01:44

@anyuss: :D Tudtam, hogy ezt mondod. Ezért nem is őt írtam.

2011.10.13. 16:02:48

@motymoty: Elég hamar kiismertél :(
süti beállítások módosítása