A bkv körüli mizériát* nem unom, viszont nem fér a kis hülye fejembe, hogy miért vannak az autósok kiakadva a puszta gondolattól, hogy nekik is be kell szállni a közösbe? Tényleg ennyire nehéz megérteni, hogy mindenkinek, akinek Budapesten van a lakhelye vagy a munkahelye elemi érdeke, hogy az a fostalicska a bkv működjön? Akkor is ha sosem ment vele egy métert sem? Igaza van Bélának, komplett adót kellene kivetni az egész városra, lakhelyekre, munkahelyekre egyaránt. Igen, arra is, aki biciklivel jár.
*amennyiben az évekig hitelből üzemeltetést és az extrém pénzszűkét ennek lehet nevezni
2012.02.07. 09:31
Habzik a szám
57 komment
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
motymoty 2012.02.07. 09:26:14
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.07. 09:38:28
motymoty 2012.02.07. 09:58:09
Amúgy meg a bkv elég jó, keményen lefedi a várost, sűrű járatokkal, megy éjszaka is, csak ritka esetben tudom elképzelni, hogy az autó szükséglet legyen. Itt.
motymoty 2012.02.07. 09:59:29
2012.02.07. 10:36:18
2012.02.07. 10:42:12
ZsuZag 2012.02.07. 11:15:48
motymoty 2012.02.07. 11:39:04
@ZsuZag: Nekem is hasonló külföldi tapasztalataim vannak, bár a máv is ilyen jól működne. :) Igaz, sokat javult az is mostanában. Azt mondják, hogy a járatsűrűséget nem éredmes csökkenteni, remélem a járműpark korából adódóan nem fog csökkenni magától.
Szerencsére ezt a sajátodat viszed haza szöveget még nem hallottam.
Verde Lunaria 2012.02.07. 13:39:15
Sztem ki kéne paterolni az össze parkolási társaságot, és a befolyó pénzt a bkv-nak adni. Nem is értem, hogy lehetett az aranytojás tojo tyúkot eddig másnak adni.
chipmunk-19 2012.02.07. 14:20:37
motymoty 2012.02.07. 14:45:31
@chipmunk-19: Nincs kisbabám, ezért ehhez nem tudok érdemben hozzászólni, azt hiszem babakocsival nem mennék le a föld alá, főleg mivel fel sem merülne bennem, hogy van a Deákon lift. És az meg főleg nem, hogy működik. :)
Mindettől függetlenül, akinek szükséges az autó, az is naphosszat fog állni a dugóban, ahogy az is akinek nem szükséges, csak azt hiszi magáról - ha nincs bkv.
Én meg majd veszek megint egy barna Martenst, ha a zöldnél át szeretnék gyalogolni az úton.
micka · http://micka.freeblog.hu 2012.02.07. 15:21:36
ha maradok shhhhhhhhhhhtttt példájánál, a lakosok nem azért fizetnek ebadót, mert azért a pénzért tarthatnak kutyát, hanem hogy senki ne lépjen kutyaszarba. ez ilyen. az emberek együtt élnek egymással és a kutyákkal.
soha nem volt szimpi a dögöljön meg a szomszéd kecskéje...
motymoty 2012.02.07. 15:36:24
Gondolkoztam ezen a szükség dolgon, de továbbra is csak az jut eszembe, hogy minél inkább szüksége van valakinek autóra annál inkább szüksége van a bkvra.
Sokkal igazságosabb lenne a várost adóztatni, mint az országot, gondolom ez fáj az itt lakóknak.
Zazálea 2012.02.07. 17:04:03
na?
motymoty 2012.02.07. 17:07:32
Zazálea 2012.02.07. 18:21:28
ugyanazon férfi. mivel karbantartó,időnként éjszaka is dolgoznia kell(ene), a metróalagutakat pl. csak éjszaka tudják ellenőrizni, ugyebár. ő azonban vidéken lakik, hogy fog bejárni? főnöke válasza: rendes ember az ágyában alszik. khm.
folytassam?
motymoty 2012.02.07. 18:37:39
Néha az ok-okozat azért itt is elmosódik.
motymoty 2012.02.07. 19:23:08
Szöszke1 2012.02.07. 21:07:46
Nem tudok tömegközlekedni, mert reggel csak felkelek korábban - ez nem gond -, de mikor este 5-6 körül végzek, nem mindegy, hogy 30 perc, vagy 105 perc(azonnali csatlakozással számolva) alatt érek haza, hogy azt a kis időt még a krokodilokkal tölthessem. Az autó - nekem - ezért létszükséglet. Viszont logisztikázunk rendesen, mikor melyikünk hozza-viszi a krokókat... ezért van még egy autó(csendben megjegyezném, hogy a 2 nem ér fel egy normálissal...), szóval akkor 2 autó után fizethetnénk... És igen, mindezek ellenére csípi a szemem - van ismerős, így sajnos tudom... - hogy a bkv-nál a dolgozó és az egész pereputtya is ingyen utazik (mint a MÁV-nál)... én sem kapok ingyen benzint basszus és jól van ez így. Kicsit húzzák szorosabbra a nadrágszíjat, de ne engem büntessenek, elég nekem a benzin árát kifizetnem...
ZsuZag 2012.02.08. 09:21:11
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 09:45:45
motymoty 2012.02.08. 11:24:33
Az az igazság, hogy nekem pl tényleg totál mindegy, 45 perc alatt beérek gyalog is, de ha nincs bkv, akkor be sem fogsz tudni jönni a városba, mert mire felkelsz addigra a közelebb lakók már rég gigantikus dugót csináltak. Szerintem mindenkinek érdeke, hogy a rendszer működjön, és ezért mondtam azt, hogy fizessen mindenki, aki itt él, ne csak az autósok.
Továbbra is úgy gondolom, hogy akinek szüksége van az autójára, annak sokkal nagyobb szüksége van a bkv-ra, mint nekem, aki azzal járok.
motymoty 2012.02.08. 11:34:30
El tudom képzelni, hogy más a helyzet a vonatnál, olyan országokban, ahol ez nem a szegény emberek vészmegoldása, hanem már-már luxus számba megy, hogy az ember a vonaton ül a laptopja előtt, ahelyett, hogy a dugóban anyázna. Angliában pl. sose jutott volna eszembe vonatra ülni. :)
motymoty 2012.02.08. 11:35:32
És hiába van harc, együttműködés nélkül nem fog menni.
motymoty 2012.02.08. 11:40:19
Zazálea 2012.02.08. 11:43:59
basszus
motymoty 2012.02.08. 11:50:07
Azért dől össze minden, mert az éppen ellopható dologból építették. Vagy abból (építették volna) amit éppen elloptak mások.
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 12:11:42
motymoty 2012.02.08. 12:16:20
Vannak szakaszok amin nagy a nyereség, és van amin nincs. Ezért is mondtam azt, hogy városi viszonylatban más lehet, főleg, ha ennyire sűrű a hálózat. És működik éjszaka is pl. Mondjuk ezt sem értettem soha.
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 14:25:01
én is nagyobbacska városban laktam, volt autóm, de be nem mentem volna a citybe kocsival, sőt dolgom se volt, inkább fél óra gyalog a központig, mert a buszt is utáltam. Most mennyire lenne korrekt rám is kiróni egy ilyen adót, csak mert van pofám abban a városban lakni?
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 14:27:25
motymoty 2012.02.08. 14:54:06
Elmesélem még egyszer, hogy én frankón be tudok járni gyalog is, ha megunom meg majd elköltözöm. Tehát nekem tényleg nem fontos, nincs távolság, amit meg kell tennem, és nincs autóm sem. Ettől függetelenül úgy gondolom, hogy a rendszert fent kellene tartani. Mert sokaknak szükségük van rá. És nem biztos, hogy elsősorban azoknak aki használják.
Amúgy meg persze sokkal jobban tetszene, ha itt sem lehetne behajtani a belvárosba. :)
2012.02.08. 15:04:19
motymoty 2012.02.08. 15:09:44
2012.02.08. 15:10:46
2012.02.08. 15:13:22
motymoty 2012.02.08. 15:21:54
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 15:35:06
motymoty 2012.02.08. 15:38:07
Ezen gondolkoztál ennyit? :)
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 16:11:06
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.08. 16:11:42
ZsuZag 2012.02.09. 09:15:20
motymoty 2012.02.09. 09:24:25
Ami persze nem jelenti azt, hogy nincs igazad. :)
motymoty 2012.02.09. 09:31:27
Azt hiszem sok ember tényleg nem képes a komplex gondolkodásra, amit nyilván már abból is kitalálhattam volna, hogy pirosnál simán beállnak a kereszteződésébe, meg rá a zebrára. Ezt most csak úgy mondom, senkinek nem szükséges magára vennie. Inkább csak azon csodálkozom, hogy min csodálkozom. Végül is vannak ennél sokkal kevésbé összetett problémák amiket emberek nem értenek, miért kellene azt felfogni, hogy x útra csak x autó fér rá, x+sok már nem.
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 09:35:01
az, hogy az iskolák mennyit kapnak és a kórházak, meg nagyon szomorú... ugyanis az egyházak elég szép summát tesznek zsebre. Lehet kéne a főnököknek szólni, hogy a sok aranyozott cifra ruha helyett, jobb lenne a gyerekek oktatására szánni a pénzt, csak mint mindenki tudja, azokat ott fent ez igen kicsit érdekel. Ájtatoskodnak és ülnek a melegben, míg azok akik dolgoznak az istenük nevében, azok szívnak.
index.hu/belfold/2011/07/12/tobb_penz_kapnak_az_egyhazak_de_elszamolni_nem_kell_vele/
P.S. én meg tudok olyan esetről, amikor az egyház kezében levő étteremhez mentek, hogy a fogyatékos iskolába kb 10 gyereknek nem-e lehetne élelmet biztosítani, abból ami nem kerül eladásra. Lévén olyan gyerekekről szó, akik max száraz kenyeret kaphatnak otthon, ez egy óriási segítség lett volna. Az egyházi tisztviselő válasza az volt, hogy hova is gondolnak, az kell a DISZNÓKNAK. És ez sajnos nem vicc.
ZsuZag 2012.02.09. 09:35:07
motymoty 2012.02.09. 09:44:35
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 09:46:31
ZsuZag 2012.02.09. 10:27:50
Ahol kolbászból van a kerítés, ott van “iskolakerületi adó”, amit "akkor is kötelesek vagyunk fizetni az ingatlanunk után, ha nincs gyerekünk, vagy a sajátunk éppenséggel nem a kerületi iskolába, hanem magániskolaba jár."
motymoty 2012.02.09. 11:30:30
motymoty 2012.02.09. 11:32:29
Itt nem hiszem, hogy túl nagy támogatottsággal rendelkezne az ortodox egyház. Cifrábbat meg most nem tudok elképzelni. Amúgy én valahogy úgy képzelem, hogy mostanság már nem nagyon varratnak ruhákat.
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 11:44:42
static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2010/4/4/1270405122137/pope-easter-001.jpg
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 11:53:21
www.neatorama.com/2007/05/07/10-divinely-designed-churches/
elismerem szépek, meg egyik másik fantasztikus, de hol van ezekből az alázat, meg szerénység? Hány embert lehetett volna iskoláztatni és gyógyítani az árukból?
ahogy szokott lenni... bort isznak és vizet prédikálnak. A csúcson levő köszönik szépen de jól elvannak és ahogy halad lefele a ranglétra, úgy jut kevesebb és kevesebb AHOVA KÉNE.
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 13:08:45
ZsuZag 2012.02.09. 13:24:09
agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2012.02.09. 13:37:36
szerintem se érdemes vitázni... az, hogy mennyire szar vagy sem, hadd legyen az én dolgom oké?
2012.02.09. 14:30:54