édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.03.18. 16:13 motymoty

Az évszakokról

A tavaszt érkezését arról lehet megismerni, hogy naponta legalább kétszer kezdek el arról értekezni, hogy már napok óta eléri az éjszakai hőmérséklet a 10 fokot, igazán alhatnánk nyitott ajtónál.

Nyaranta a füldugójával édesen szendergő Béla mellett hánykolódom álmatlanul, közben elképzelem, hogy az elviselhetetlen alapzajon élesen áthatoló motoros melyik testnyílásába motorja melyik alkatrészét szeretném beilleszteni, úgy, hogy a sarki lebujban szórakozóhelyen kornyikáló éneklő jazz énekesnő torkába is jusson még belőle.
Reggeleinket a már megint nem csuktad be az ajtót a kukásautó érkezése előtt mondattal kezdjük, mire váltig állítom, hogy rossz napon, rossz órában érkezett, ezért a becsukási terv ellehetetlenült.

Az ősz tulajdonképpen egy inverz tavasz, különös ismertetőjele, hogy nagyon sokszor elhangzik a számból az, hogy egyáltalán nincs még hideg, nem hiszem el, hogy fázol, nem is olyan zajos az utca. Ez idő tájt szoktuk azt is konstatálni, hogy nyáron ismét befizettük a lakbért egy évre, úgyhogy az elköltözés gondolatával foglalkozni felesleges.

Télen csodálkozva nézzük a messziről érkező, kékre fagyott embereket, ha még a szomszéd utcába sem kell átmenni, akkor értetlenül rázzuk a fejünket a nem hoztatok kabátot kérdésre, ki hallott már ilyet, csak dohányfüst szaga lenne, majd részletezzük a áldozatnak, hogy a másikunk rettenetes, még pulóvert sem akart venni ugyanezen okból, ugye milyen szörnyű? Valamint meglepetésünkben tátott szájjal nézzük, ha valaki szombat délben villanyt kapcsol, hiszen olyan világos van még, legalábbis nálunk. Reggelente teljes megelégedéssel figyeljük az ágyból a kovácsoltvas franciaerkélyre illesztett madáretetőben cinkéket. Mint ahogyan a majdnem nagypolgári milliőt is, a negyvenes évek praktikusságával ötvözve, amin már látszik, hogy valami elkezdődött, de még nem romlott el teljesen.


A tavasz már elkezdődött. Béla még nem tudja, de az ajtó is ki fog nyílni nemsokára.

28 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.03.18. 17:56:10

Na szegény Béla! :)
Ne haragudj h már megint nálad foglalom a helyet, de eccerűen muszáj elmesélnem h az én bélám és köztem is előfordulnak konfliktusok az ajtó- (és ablak-)nyitás kapcsán, illetve főleg az előző lakásban okozott problémát h ő a légkondit szerette de egészen a fagyasztó fokozatig, én meg a szellőztetést, de szerinte attól csak a szúnyogok jöttek be... na és az egyik reggel éppen próbáltam átszellőztetni a lakást, ő meg túl gyorsan végzett a zuhanyozással és törölköző nélkül indult befelé a szobába, a szomszéd viszont pont kint ácsorgott a gangon az ajtó előtt... és akkor összefutottak a történet szálai.

motymoty 2011.03.18. 18:09:01

@anyuss: Hehe. :) Gondolom azóta még inkább ellenére van a szellőztetés. :D

Nálunk a zaj miatt van csak probléma, mert az elviselhetetlen. No meg amiatt, hogy gyűlölök nyáron / ősszel / tavasszal zárt térben. Régen egész nyáron a diófa alatt aludtam. De jó volt! Most is mindig kint alszom, ha tehetem, ha kiférnék a franciaerkélyre hosszában vagy széltében, biztosan kifeküdnék, de így, hogy egyik sem inkább kihagyom.
Egyszer (na jó kétszer) velem is előfordult, hogy a fürdőszobában álltam és füttykoncertre ébredtem, itt a környéken minden ház alacsonyabb szerencsére, viszont akkor munkások dolgoztak a tetőn..

2011.03.18. 19:06:24

@motymoty: Szerencsére eddig minden lakásunk csöndes volt. Főleg a Világvégén, ott csak a szél fütyült :)

motymoty 2011.03.18. 19:08:15

@anyuss: A Világvégén könnyű. :)

A legkondit egyébként ki nem állhatom, nem vagyunk nagy barátságban.

2011.03.18. 19:12:12

@motymoty: Nekem sok volt az a csönd. Amikor beköltöztünk a Civilizációba úgy örültem h hallom amint a fönti szomszéd mászkál :) ennél hangosabb zaj nemigen volt.

motymoty 2011.03.18. 19:17:37

@anyuss: Jé de furcsa. Engem biztosan nem zavarna. Télen itt is csönd van. Csak Elluska néni húzza le néha a wc-t, ő az egyetlen szomszédunk, alattunk sem laknak, fölöttünk sem, és Elluska néninek is csak a konyhájával érintkezünk, ami olyan mintha nem lenne, szerintem egy vajaskenyeret nem tud magának megkenni, ezért nem is az a kedvenc tartózkodási helye. :)

Szöszke1 2011.03.18. 20:34:20

Elkezdtem írni az évszakokról, meg a légkondiról, aztán rájöttem (megint), hogyha már bezártam a blogomat, ne itt éljem ki magam... szóval ha elindul a "Szöszke reloaded" (na puff, ezt is elárultam) ott talán bővebben kifejtem ezt is. Addig csak annyi, hogy én még fázom, napról-napra feljebb tekerem a cirkót, s várom azt az időt, mikor kint melegebb van, mint bent, s eme két "hőmérséklet" kicserélését folyamatos szellőztetéssel próbálom megoldani. Lassan, de biztosan.

motymoty 2011.03.21. 11:32:48

@Szöszke1: Pedig inkább írdd le, különben benned marad, az meg ki tudja mit okoz a mai világban.

Egyébként nem értem ezt az itt kiélés dolgot, ez nem csak a te "mániád", engem megtisztel, ha emberek itt fejtik ki a véleményüket, nekem és a többi homokozó kispajtásomnak. :)

Pedig nagyon érdekelne mi a véleményed pl. a légkondiról.

Arra gondoltam, hogy itt lenne az ideje, hogy az ígérgetős részt újratárgyaljuk.. :D

2011.03.21. 11:59:23

@motymoty: Hogy bennem se maradjon semmi a légkondiról: elég tragikomikus amikor kánikulában azt javasolják az idős embereknek h menjenek légkondis helyre, pl PLÁZÁBA vagy BANKBA. Elképzelem amint a kisnyugdíjasok beülnek egy bankfiókba a sakktáblájukkal vagy a kötőtűikkel, a biztonsági emberek meg hoznak nekik egy kis teát.

motymoty 2011.03.21. 12:32:34

@anyuss: Nekem erről az jut eszembe, mikor a Westend a nagy gázválság közepén, őrült lendülettel lecsökkentete a belső hőmérsékletét 26 fokról 20 fokra. Komoly. Feltételezem, hogy nyáron nem 26 fokra hűtik, hanem legalább 20-ra, így kell ezt csinálni, télen legyen nagyon meleg, nyáron meg nagyon hideg.

2011.03.21. 13:51:46

@motymoty: Vagy 16-ra mint a Raiffeisennél. Jól meg is fáztam nyáron amikor bementem a 40 fokról.

motymoty 2011.03.21. 13:57:33

@anyuss: Mindig mondom, hogy a bankba járás az élet megrontója. És még örülhetsz, hogy nem lőttek le a bankrablók! (Olcsón megúsztad. :D hehe)

Szöszke1 2011.03.22. 14:13:38

@motymoty: konkrétan melyik részére gondolsz (mármint az ígérgetősnek)? 4 évig dolgoztam olyan helyen, ahol ablak nem volt, helyette télen-nyáron légkondi, ami sosem úgy működött ahogy kellett volna. Én meg fáztam az év 365 napján. Persze nem (csak) ezért, de nem vagyok amúgy sem jó véleménnyel róla. Sokszor tök feleslegesen használják.

motymoty 2011.03.22. 14:21:03

@Szöszke1: Jaj a hideg ráz ennek még a gondolatától is.

Hát arra gondoltam, hogy nem csak Te vársz a képekre, hanem én is a blogodra.

Szöszke1 2011.03.22. 14:33:40

@motymoty: akkor egyezkedjünk :-). Igazából azért nem kezdek bele, mert félek, ha elkezdek dolgozni, befejeződik magától. 3 bejegyzéssel meg olyan béna egy blog. Meg aztán ki tudja, lehet, hogy csak a kollégáimat szidnám, az meg nem túl változatos téma. Meg a közlekedést.

motymoty 2011.03.22. 14:38:56

@Szöszke1: Egyezkedjünk. :)

Te már kaptál egy képet. :D

A közlekedés szidásánál nagyon aktívan fogok tudni bólogatni. :)

A kollégák pedig ígéretes témának tűnnek, nekem nincs egy sem, persze nem mintha hiányoznának.

Kicsit úgy vagy Te ezzel a bolg dologgal, mint én a fogorvossal, azt hiszem. :D

motymoty 2011.03.22. 14:47:38

@Szöszke1: Mi van a munkáddal egyébként?

Szöszke1 2011.03.22. 20:12:19

@motymoty: Ha már itt tartunk, képzeld, csütörtökön viszem kicsi krokodilt Karcsi bácsihoz (nem mintha baj lenne a fogával, de nem hagy békén...), nincs kedved csatlakozni? Ok, tudom a választ.
A munkám? Nem tudom mi van vele. Lehet, nem tetszettem nekik.

motymoty 2011.03.23. 09:21:49

@Szöszke1: Meg fogsz lepődni, mert nagyon is lenne, szeretem, ha valaki kézenfog és ellentmondást nem tűrően betuszkol az orvoshoz. :)

Ez az egy esélyem van ugyenis sok esetben. (Jó néha erőt veszek magamon, szerintem mostanában elég sikeres voltam, az elmúlt évben voltam legalább 5 orvosnál, most pl. egyedül a fogorvossal vagyok elmaradva, azt hiszem.)

Sajnos viszont a csütörtök nem jó, dolgoznom kell, és a főnököm sincs itt, ezért nem tudok szabit kivenni. Péntekenként szoktam ezeket a remek dolgokat intézni, mert akkor nem dolgozom, de abból is csak 52 van, nem lehet elég mindenre. :)

Kicsi krokodil ennyire mazoista, vagy ennyire szereti Karcsi bácsit?

Szöszke1 2011.03.23. 14:53:13

@motymoty: Értem. Amikor én legközelebb fogorvoshoz megyek, az véletlenül pont péntek lesz és majd pont akkor akarom bevasalni az ígért tulipánokat. Így fogom csinálni.
Krokodil nem tudom mit szeret - Karcsi bácsit avagy a fájdalmat. Kitalálta, hogy fáj a foga (általában torna előtt, ovi előtt, alvás előtt / helyett, ja , és ha lóg lefele a mászókán... )Úgy erőlteti ezt a fogorvos dolgot, mint más gyerek a játszóteret. Én meg úgy gondolom, menjünk csak el (még ha nem is hiszek 100%-ig a fájdalmában), így talán nem alakul ki benne ez a népszerű fogorvos-para. Egyébként meg lehet, hogy ő is csak a rózsaszín pohárra hajt.

motymoty 2011.03.23. 14:58:36

@Szöszke1: Ajaj. A tulipánhagymákat el kellett ültetni, mert nem bírták tovább. Egy nagyon kis része nálam van balkonládában, az erősen döglődik. Béla elültetett rengeteget azokkal nem tudom mi lesz, és jó pár került a gumicsizmás lányhoz, ezek lesznek a túlélők. :)

Szóval csak ősszel kaphatsz, ha egyáltalán..

Nem volt ez egy jó időzítés.

Még régebben hoztam Béla anyukájának, max majd abból ások ki neked, de azt hiszem nem lesz elregadtatva.

motymoty 2011.03.23. 15:03:08

@Szöszke1: Kíváncsi vagyok, hogy amikor ott lesz Karcsi bácsinál akkor is ilyen lelkes lesz-e. :)

Szöszke1 2011.03.23. 15:06:23

@motymoty: Ne viccelj!!!, ha esetleg, véletlenül, hirtelen, ne adj' Isten elkezdek dolgozni, akkor ősz előtt nem jutok el Karcsi bácsihoz. Egyébként itt és most meg csak indoknak kellett a tulipán.

motymoty 2011.03.23. 15:12:55

@Szöszke1: Ó jaj. Azt hittem előbb fogod megmenteni a fogaimat. :)

Szöszke1 2011.03.23. 15:14:27

@motymoty: bármire kapható vagyok a témában.

motymoty 2011.03.23. 15:15:16

@Szöszke1: Ez jól hangzik. Csak nehogy úgy járjunk mint a bloggal meg a képekkel. :D

Szöszke1 2011.03.24. 21:02:50

@motymoty: Ide nekem a homokozólapátot! Avagy a mai napon mi minden (nem) történt velem.
1. Április 1-től (nem vicc) van munkám, bónuszként a főnököm gratulált az interjúmhoz.
2. Azt mondta Karcsi bácsi, ilyen szép fogakat (a saját kisfiát kivéve)még nem látott.
3. ha akarnék, féláron megvehetnék egy lakást. De nem akarok. A lehetőség kellett csak.
A nap rossz történéseivel (uennyi van) nem vagyok hajlandó foglalkozni.

motymoty 2011.03.25. 13:33:41

@Szöszke1: Milyen jó, hogy írtál, úgy örülök, épp akkor jutott eszembe, hogy elfelejtettem megkérdezni mit szólt kicsi krokodil Karcsi bácsihoz (erre még mindig kíváncsi vagyok), mikor megkaptam a blog.hutól az üzenetedet. :)

Gratulálok a munkádhoz és az interjúhoz, egyszer majd elárulhatnád hogyan kell ezt csinálni. :)

No meg a szép fogakhoz is.

Az azért érdekelne, hogy a lakásvásárlási lehetőség miért kellett, ha nem akarsz vele élni?? (no meg, hogy hol van az a lakás és más is megvehetné-e féláron?:D)

A rossz történéseket sajnálom, nem is értem hogy történik veletek ennyi minden, nálunk egy fél év alatt nincs ennyi esemény, de nem is bánom. :)
süti beállítások módosítása