édes - keserű

motyorog [@] gmail.com

mondjuk

  • This is the last: Ez olyan, mint egy ténylegesen kitalált, és való... (2014.06.04. 19:15) Napi groteszk
  • This is the last: A pénz többnyire alkalmazkodásra bírja az embert. (2014.06.04. 19:03) Szakember
  • This is the last: Hát még ha a szabadságtéren anarchia folyna. : )... (2014.06.04. 19:00) A Szabadság téren bármi megtörténhet (143. rész)
  • This is the last: Nos, ők nem föltétlen tartják annyira "egészségt... (2014.06.04. 18:55) OMÉK 2013
  • This is the last: Üdvözöllek, motymoty! A blogot ugyan nem mától o... (2014.06.04. 18:50) Eufemizmuska
  • motymoty: @calealenta: Esőerdőkről volt szó, amiknek a kií... (2014.02.18. 12:00) Miért ne tartsunk macskát gyerek helyett*
  • motymoty: Verona egyébként remek hely, az Arena nagy élmén... (2014.01.08. 16:42) Kedves Jézuska!

2011.09.02. 12:00 motymoty

Béla a konyhában

Elvileg az az elméletem, hogy mindenkit kell hagyni érvényesülni. Mert ettől csak szebb lesz a világ. És gazdagabb. És viccesebb.

Így esett, hogy évekig tűrtem, hogy Béla összekoszolja az egész konyhát. Kísérletezzen. Jobban tudjon. Bevásároljon.

Béla most már inkább tud, mint kísérletez. Az ősz hajszálaimról már írtam. Akarom mondani nincsenek is. Takarít is. Maga után, és utánam is. Bevásárol. Mindig megpróbálják átverni, de sosem hagyja magát. Azért amikor azt mondják neki, hogy a felesége biztosan nem ezt mondta / nem ennyit mondott / nem erre gondolt, akkor nagyon-nagyon ideges lesz. Szerencsére általában munka előtt jár bevásárolni, így mire este találkozunk, már megnyugszik.

Szóval általában elégedett vagyok Bélával. Mert szeretem, hogy főz. Szeretem, hogy nekem főz. Szeretem, hogy ettől sikerélménye lesz. És szeretem, hogy mindez azért van, mert nem üldöztem el a konyhából. És együtt is tudunk főzni. Sőt együtt is szeretünk főzni általában.

De Béla tegnapelőtt két darab kacsacombot vett vacsorára. És este nyolc után ért haza. És inkább vett volna négyet, akkor nem kellett volna főzni tegnap is. Aztán tett alá olívaolajat (!?). Fél 11 kor már kész is volt a két darab kacsacomb. Ha nem lennék alultáplát, akkor nyilván egyéb morális problémák is felmerültek volna. Így csak az okozott gondot, hogy a gyomrom nem bírja jól este 10 után a kacsazsíros olajat. Meg amúgy sem igazán. De legalább tett bele almát, mert a kacsa almával a legfinomabb. Ezt tőlem tanulta. Szeretem, ha tanul tőlem.
 
Másnap vettem mindenféle finomságot, hogy megsütöm kacsazsírban. De mire hazaértem csillogott a konyha, zsír pedig sehol. Nem merem leírni, hogy kiöntötte. Mert nekem úgyis csak fájna tőle a gyomrom.
 

28 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laci bá · http://fuziklac.wordpress.com/ 2011.09.02. 12:32:59

Nagy kincs ám egy hímnemű konyhatündér, höhöhö! Még takarít is, höhh! Szerencse, hogy asszonkám nem olvas Téged. :-)))

2011.09.02. 12:35:40

Jajj az a sok drága finom kacsazsír!!! :(((

motymoty 2011.09.02. 12:44:04

@micka: :)

@laciba59: Ha gondolod értesíthetem.

@anyuss: Állítólag csak nagyon kevés volt..

2011.09.02. 12:45:47

@motymoty: Akkor is ki lehetett volna tunkolni :( Vagy rántottát sütni benne...

BartiMagdolna 2011.09.02. 12:56:24

De hiszen azt írtad, hogy: "
gyomrom nem bírja jól este 10 után a kacsazsíros olajat. Meg amúgy sem igazán." Szomorkodás helyett örülnöd kellene, hogy megvédett egy újabb nehéz vacsorától. :)

chanson 2011.09.02. 18:41:55

Jaj, nekem is ilyenem van... vagy én vagyok neki, egészen pontosan mi egymásnak. :-)

bélla 2011.09.02. 23:14:45

Mink Béllák házias fajta népek vagyunk.
Jómagam is gyakorta járok a konyhába. Mer' hogy ottan van a hütőgép, abba meg a sör.

cucka 2011.09.03. 10:44:51

én menthetetlenül elcsesztem az énbélámmal a konyhás dolgot. megőrültem a kupitól, a semmitsemtalálokutánáktól. így elüldöztem. most meg nyenyergek, mert semminek sem tudja a helyét. csak a sör-és bornyitónak. de annak stabilan. :D

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.09.03. 21:23:32

az "énbélám" készíti a legfinomabb rántottát a világon. És megtanítottam pizzát sütni, remek pizzatésztát gyúr, ha összerakom az alkatrészeket... Segíteni segít mindenben, szerencsére jóformán semmin se tudok kiakadni, bár erre arra rákérdezek, hogy miért úgy és nem másképp, majd elmondom, hogy én miért másképp és nem úgy... ha praktikusabbnak találja az én megoldásomat legközelebb úgyis alkalmazza.

@cucka: elkezdhetnéd a sör meg bornyitónak a helyét változtatni :D Minden alkalommal valami MÁS tárgy mellé teszed. így sorra megtanulja a más tárgyak helyét mert azok mellett van a sör meg bornyitó!

motymoty 2011.09.05. 12:13:27

@Vegi Manó: Egy keveset elbír. Nem főételnek terveztem, hanem fűszerként. :)

@chanson: És mit csinál a kacsazsírral?

@bélla: :D Milyen sör? Remélem nem keleti mint szittyazolinál.

@cucka: Nem szabad elüldözni. Bornyitóval még soha senki nem lakott jól.

@shhhhhhhhhhhtttt: éhes vagyok. :(

szittyazoli 2011.09.05. 21:02:01

"én bélám" , "énbélám" "én Bélám" mindenki jön itt a béllájával...
elmondanám az "én" bélám (nem tévesztendő össze az állandóan idenyomakodó idióta "mi béllánkkal") is nagyon jó a konyhában, és még olyat is tud amit egyikőtök bélája sem (remélhetőleg ;)

(különben...egy időben tényleg becéztem Béci-nek, de nem örült neki.)

agyragobogar · http://www.agyragobogar.com/ 2011.09.05. 23:24:37

@szittyazoli: te azt hiszem most csak kicsit irigy vagy mert neked nincs énbélád vagy te vagy otthon az énbéla és nem vagy elégedett a szereppel?? :P :P :P Áll meg! Tudom! Szerettél volna énbéla lenni, de megvolt a kiűzetésed a konyhából! Ezért van, hogy amikor ritkán besettenkedhetsz, akkor sütsz valami finom sütit??? :D

motymoty 2011.09.06. 16:42:39

@szittyazoli: Persze érdekelne, hogy mi az amit a te bélád tud és a mi Béláink vagy mibéláink vagy Mibéláink nem tudnak, és még a mi béllánk sem.

szittyazoli 2011.09.07. 08:32:41

@shhhhhhhhhhhtttt: be kell hogy lássam...tényleg irigy voltam. (de csak éppen hogy...:)
@motymoty: ááá. biztos tudod, csak izélsz velem...annyit segíthetek: ha kiderülne az "összbéláitokról" valami ilyesmi "képesség" biztos vagyok benne, hogy nem örülnétek neki.
...mert ilyesmi dolgokban nagyon rugalmatlan tud lenni a Ti "fajtátok".

szittyazoli 2011.09.07. 12:52:44

@motymoty: sajnállak "fijam", de akkor má' így is maracc.

chanson 2011.09.08. 17:19:22

@motymoty: A kacsazsírt megeszi... vagy felhasználjuk máshoz. Ennyire egyszerűek vagyunk mi...:-)))

bélla 2011.09.10. 09:08:12

@micka: igazad lehet, semmi sem lehet rossz ami kellő mértékben perverz.

szittyazoli 2011.09.10. 09:15:41

@bélla: - ha nem vetted volna észre, a hölgy hozzám szólt.
(Te így is tudsz beszélni? :O )

micka · http://micka.freeblog.hu 2011.09.14. 14:08:43

mert visszafelé soha nem olvasom a kommenteket is, pedig érdemes lenne...
süti beállítások módosítása